השקעות אלטרנטיביות וכל מה שתתקלו בסיבוב

הוזמנתם לכנס השקעות שהיה נשמע מפוצץ, הכל וורוד, ובכמה שנים לא ארוכות בכלל אתם יכולים להכפיל ולשלש את כספכם? קחו הכל בעירבון מוגבל. אל תתפתו לשפוך את תכולת הארנק שלכם לפני אנשים תאבי בצע ולתת להם לחגוג על הכסף שלכם. סוף גנב לתלייה.

כבר הציעו לכם להשקיע במולדובה \ יוון \ שוויץ? סיבנו אתכם והשמיטו יותר מדי הרבה פרטים? אמרו לכם שאחוזי התשואה אותם תניבו מהעסקה הם בלתי נתפסים? יש לנו כמה מילים אליכם.

על הונאות ונוכלויות כבר שמעתם? אז לפני שאתם מתחילים עם כל הסיפור של השקעות אלטרנטיביות, כדאי שתשמעו. 

בתקופה האחרונה מנהל השקעות נידון ל 10 שנות מאסר. אם אתם שואלים על מה, אז הנה התשובה לפניכם: על הונאה בהיקפים של 320 מיליון שקלים דרך השקעות אלטרנטיביות. 

כמובן שזה שאסרו אותו זה לא אומר שלא מסתובבים להם עוד נוכלים ומחפשים את התמימים שבינכם על מנת לחגוג על חשבונכם.

אל תתנו לזה לקרות. 

אז איך בכל אופן אומרים כן להשקעות אלטרנטיביות בלי לקחת סיכונים רבים מדי?

הקו המנחה שלכם בעולם ההשקעות צריך להיות כזה: ככל שעסקה המוצעת לכם היא יותר נוצצת ופחות הגיונית, יש לבדוק אותה יותר לעומק ויותר לרוחב לפני שמחליטים האם ללכת על זה.

ונפרט בהרחבה את האנקדוטות החשובות בהשקעות אלטרנטיביות:

שיתוף אינטרסים בין השותפים:

כידוע לכם, בכל השקעה אלטרנטיבית יש את צד השותף המקומי. הוא אחראי על הנכס מקרוב ומושך בחוטים ממש. חשוב מאוד בעסקה כזו, שגם השותף המקומי ישקיע מכספו בעסקה, כי אחרת האינטרסים שלו לא יהיו זהים לשל המשקיע מהארץ. לא יהיה לו חשוב לעמוד בזמנים, לייצג מספיק רשמי ומכובד את הדירה והרשימה של ניגודי האינטרסים עלולה להיות עוד ארוכה ארוכה.

לכן, כלל בסיס בהשקעה אלטרנטיבית הוא כי לכל הנוגעים בעסקה יהיו אינטרסים זהים על ידי לקיחת חלק בעסקה.

שיתוף מלא בכל פרטי ההשקעה:

בהשקעה אלטרנטיבית: לכל משקיע יש את הזכות לדעת כל פרט מפרטי ההשקעה. והיה וביקשתם לשמוע יותר פרטים מהחברה היוזמת והיא לא נידבה לכם אותם אלא עוד הסתירה, תברחו מההשקעה הזו כמו מאש. לפני שאתם חותמים על הצטרפותכם לקבוצת רכישה, זכותכם לדעת את פרטי העסקה כאילו בצעתם בעצמכם עסקת נדל"ן פרטית בארץ.

לכן כלל יסוד, חשוב שתשימו לב שאין הסתרת פרטים כלל וכלל.

חברת ההשקעה שמה מהונה הפרטי בפרויקט?

תחשבו בהיגיון בריא, אם חברת ההשקעה כל כך משוכנעת בהצלחתו של הפרויקט ובאחוזי התשואה המבטיחים הצפויים לו, אין שום היגיון שהיא לא תרצה להגדיל את הונה הפרטי ולשים גם הון עצמי שלה על מנת להיות חלק מן ההצלחה הגדולה. 

לכן, כלל ברזל בהשקעה אלטרנטיבית, אם החברה היזמית אינה משתתפת בהשקעה אתם לא מצטרפים להשקעה.

או שיש בטחונות על הכסף או אין עסקה:

על מנת לבטח את תמורתכם ולקבל את הכיסוי המלא לשעת צרה, יש צורך כמובן לשלם על כך. הדבר הראשון שאותו חברות ההשקעה מהשוק האפור עושות בכדי למשוך את הלקוחות אליהם, זה הוזלה משמעותית על חשבון בטוחות הכסף שלכם. 

אם הציעו לכם כזו הוזלה, קרוב לוודאי שזו חברה המנוהלת על ידי אנשים לא הגונים. אם בכל אחד מתחומי החיים תמיד עודדו אתכם להיות אופטימיים, כאן, בתחום ההשקעות האלטרנטיביות נסו לראות את השחור ביותר, על מנת לחסוך את השחור הזה במציאות.

לכן, כלל שעליו לא עוברים, לא נכנסים לעסקה מבטיחה ככל שתהיה ללא בטוחות מושלמות על הכסף שלכם.

אל תזלזלו בחוש השישי שלכם:

גם אם לא למדתם מורפולוגיה, לכל אחד במהלך החיים מתפתחת היכולת להסיק מיהו הוא האדם העומד מולכם ומה הם המניעים שלו. אי לכך, אם לאחר שנפגשתם עם מנהלי קבוצת הרכישה, תחושת הבטן שלכם לא נותנת לכם מנוח, לא התחתנתם איתם ואינכם מחוייבים להם ופשוט אל תשקיעו אצלם.

לכן כלל עקרוני, לא הולכים לעסקה אם לא בוטחים בדמויות המובילות אותה.

מלחיצים אתכם לסגור הכל תוך יומיים אחרת אתם מפספסים את עסקת חייכם?

כאשר חברת השקעה מלחיצה לקוחות וכמעט מכריחה אותם לחתום איתה על כל המסמכים הדרושים, זוהי תעודת קלון על החברה ועל מנהליה. 

לרוב, אנשים הבטוחים במוצר שלהם, לא יהיו להוטים למכור אותו כאן ועכשיו. אלא, יהיה להם את ההלך רוח להמתין עד שהמוצר שלהם יתפוס בציבור.

דחיפת לקוח לסגירת עסקה מראה על חוסר בתזרים מזומנים. חוסר בתזרים מזומנים מראה על חוסר יציבות כלכלית העלולה להוביל למפלת הלקוחות.

לכן כלל בטיחות למענכם, אל תתנו לאחרים להכריח אתכם לעשות את הבחירות הנתונות לכם.

מחמאות מוגזמות באות לכפות על כל מני דברים מאחורה:

במידה שחברת הנדל"ן בטוחה בטיב המוצר שלה, היא לא תתחנן לאף לקוח שיבוא אליה על ידי התגאות מגוחכת ושפיכת הבטחות והתחייבויות למיניהם. אלא, היא תציע את העסקה כמו שהיא והיא תחכה לחכמים שעינם בראשם שיבואו להצטרף להצלחה שלהם. 

לכן כלל זהירות נגד חיקויים, אל תשתכנעו מחנופות מיותרות אלא חפשו דווקא את החברות הבטוחות בעצמם.

מחפשים ייעוץ אישי שינחה אתכם להשקיע?

אנו עושים את הדרך הזו עם לקוחות בבטחה, דבר יום ביומו. צרו קשר כעת ואנו ניתן לכם את כל כולנו עד שתראו את התוצאות רצות לקראתכם. 

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם