איך לוקחים משכנתא לדירות מחיר מטרה בישראל? 

זוג צעיר? חולמים לחסוך כסף להשקעות בעתיד? לפני שאנחנו מדברים על העתיד, כדאי להשקיע מחשבה על רכישת דירה בהנחה דרך תוכנית מחיר מטרה. רכישת דירה בהנחה עשויה להוביל לחיסכון במזומנים בפן החודשי. 

מה מיוחד במשכנתא לדירה במחיר מטרה? איך זה חוסך כל כך הרבה כסף? באילו ערים יש אפשרות לרכוש דירה במחיר מטרה? כל התשובות נמצאות כאן בכתבה הבאה. 

מה מיוחד במשכנתא לדירה במחיר מטרה? 

למשכנתא לרכישת דירה יש מספר מעלות משמעותיות ביותר. כעת נפרטן אחת לאחת. 

  • משכנתא קטנה – הדירות בפרויקטים של מחיר מטרה נמכרות בהנחה משמעותית עבור הזכאים. מה שאומר שהמשכנתא אותה תצטרכו לקחת, תהיה פחותה ממשכנתא שתילקח לרכישת אותה דירה שלא במסגרת התוכנית. איך תדעו אם אתם זכאים? חפשו על כך מידע באתר מחיר מטרה שידריך אתכם איך לוקחים משכנתא למחיר מטרה בכל הערים בארץ בהם יש מכרזים פעילים של מחיר מטרה.

     

  • הון עצמי נמוך – במשכנתא למחיר מטרה, בנק ישראל מאפשר לקחת משכנתא באחוז מימון גבוה מאוד. מה שאומר, שחוץ מזה שההון העצמי נמוך כתוצאה ממחיר הדירה הנמוך יותר, הוא גם נמוך באופן משמעותי ביחס לאחוזי המימון במשכנתאות רגילות. אם ברכישת דירה בשוק החופשי, בנק ישראל מאפשר לקחת משכנתאות במינוף של עד 75% מימון ממחיר הדירה. במשכנתאות על דירות במסגרת תוכנית מחיר מטרה, המימון הוא עד 75% מימון מהמחיר בו נוקב שמאי. בצורה כזו תוכלו להשיג אחוז מימון גבוה של עד 90%!

    לשאלתכם, האם לא מסוכן לקחת משכנתא גבוהה כל כך? והמסקנה היא כזו – זוג צעיר שמתנהל בצורה תקינה וההכנסה החודשית שלו יציבה, אין לו סיבה לחשוש ממינוף גבוה של המשכנתא שלו. בפרט כשמחירי הדיור בארץ עולים כל הזמן ומחיר הדירה ממשיך להאמיר.

  • מסלול זכאות – מסלול זכאות, כבר לא קשור באופן ישיר לדירות מחיר מטרה. אבל מה שכן, כל מי שזכאי לרכוש דירה בפרויקטים של מחיר מטרה, גם זכאי לשלב מסלול זכאות במשכנתא שלו. מה מיוחד כל כך במסלול זכאות? מסלול זכאות הוא מסלול בעל ריבית זולה מאוד, בעיקר כיום (2022) כאשר הריביות לא מפסיקות לעלות. בנוסף לכך, כאשר משלבים מסלול זכאות במשכנתא, בעת פירעון מוקדם של ההלוואה ומחזור משכנתא, לא תצטרכו לשלם אפילו לא שקל אחד של קנס על הפירעון המוקדם, מה שיביא לחיסכון של עשרות אלפי שקלים, במקרה של מחזור משכנתא.

למה לא ניגשים מיד לקבל משכנתא חוץ בנקאית? 

אתם חולמים את החלומות הנכונים. על ידי רכישת דירה במחיר מטרה, אתם נכנסים למועדון המשקיעים, גם אם אתם רוכשים את הדירה הזו לצורך מגורים נטו. למה? איך? את כל הפרטים תדעו אחרי שתצרו קשר עם המומחים המנהלים את המדריך למשקיע המתחיל. מוזמנים להשאיר פרטים ליצירת קשר. 

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם