מתי הרגע הנכון למשכן את הבית לגוף חוץ בנקאי? הכל על משכנתא חוץ בנקאית

לפני שלושים שנה, אנשים שרכשו דירה, זה היה אנשים שהיה להם כסף והם החליטו לרכוש בו דירה. כיום, מי שרוכש דירה, זה אומר שהוא הצליח למנף כמות קטנה של הון עצמי ולהוציא עליו משכנתא. בשנים האחרונות, מי שלא מקבל אישור עקרוני למשכנתא, לא מוכן להשלים עם המציאות שימשיך לגור בשכירות. מה עושה אחד שלא קיבל אישור עקרוני? פונה לגוף חוץ בנקאי על מנת לקחת משכנתא מגוף חוץ בנקאי. 

מדוע משכנתא חוץ בנקאית מתקבלת בקלות? 

המוסדות הבנקאיים הנמצאים בארץ, הם מוסדות הכפופים למערכת חוקים שלמה. גוף בנקאי לא יכול לעשות מה שמתחשק לו, אלא רק מה שהמדינה דורשת ממנו. הרגולציה שקיימת על הבנקים בארץ, מחמירה מאוד. ולכן, לווי משכנתא שלא מצליחים, פונים לגופים חוץ בנקאיים. הגופים החוץ בנקאיים לא משפיעים על המדינה, ולכן, למדינה לא אכפת שהם יתנו שירותים ללא פיקוח. 

משכנתא בבנק ניתן לפרוס עד שלושים שנה – משכנתא חוץ בנקאית ניתן לפרוס גם עד ארבעים שנה. 

בבנק, אחוזי המימון הם עד 75% – בגוף חוץ בנקאי ניתן להגיע עד 85% מימון ואף מעבר לכך. 

שתי הדוגמאות שהזכרנו כאן, אלו רק שניים מתוך שלל ההבדלים הקיימים בין משכנתא בבנק לבין משכנתא חוץ בנקאית. 

למה לא ניגשים מיד לקבל משכנתא חוץ בנקאית? 

זו שאלה תמימה במיוחד, אבל אם התשובה עליה לא ברורה לכם דיו, טוב שהעלנו אותה. משכנתא חוץ בנקאית הינה בעלת מעלות רבות מאוד. אך, חיסרון אחד ומרכזי מתגבר על כל מעלותיה – זו משכנתא יקרה מאוד מאוד. לכן, משכנתא חוץ בנקאית הינה הדבר הכי לא אידיאלי, כי בסופו של דבר, גם אם יותר נוח לכם לפרוס אותה לארבעים שנה, לא שווה לכם לשלם עליה ריביות מטורפות. 

שימו לב, אם יש לכם הלוואות, לאו דווקא משכנתא, נשמח לבצע עבורכם בדיקה חינמית לגבי גובה הריביות אותן אתם משלמים, ואת האפשרות לסגור את ההלוואה היקרה בהלוואה זולה הרבה יותר. אבל זה כבר סטייה מהנושא.

מתי משכנתא חוץ בנקאית תהיה הדבר הנכון? 

משכנתא חוץ בנקאית לעולם לא יכולה להיות הדבר הנכון. מה כן? היא יכולה להיות הדבר הנכון באופן זמני. אם חשוב לכם מאוד לחתום על דירה מסויימת, ואין לכם אישור עקרוני, תוכלו לקחת משכנתא חוץ בנקאית, אך בתנאי שאתם ממחזרים אותה כמה שיותר מהר, והופכים אותה למשכנתא רגילה בבנק. אם שאלתם, מחזור משכנתא הינו גם בין גופים חוץ בנקאיים, לבנקים. 

חולמים לרכוש דירה? לא קיבלתם אישור עקרוני? לפני שאתם מתחילים להשתולל  ולפנות לכל הבנקים ולגופים החוץ בנקאיים, פנו למומחי המדריך למשקיע המתחיל שיתנו לכם יד לאורך כל הדרך וישיגו לכם את תנאי המשכנתא האטרקטיבים ביותר. שימו לב, מסורבי משכנתא צריכים לפנות ליועץ מומחה למסורבי משכנתא! זה קריטי! מוזמנים לדבר איתנו. 

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם