שמעתם שמדינת ישראל יקרה את מס הרכישה למשקיעים? כדאי שתתעדכנו

מדינת ישראל העמידה לעצמה מטרה מאוד גדולה. היא מוכנה לעשות הכל כדי להגשים את המטרה הזו. מה היא אותה מטרה? לנפנף כמה שיותר את המשקיעים משוק הנדל"ן בישראל. כדי להצליח במשימה הזו, היא מייקרת מדי תקופה את מס הרכישה המוטל על בעלי דירה שניה ומקשה על משקיעי נדל"ן. 

מתי וכמה היתה העלאת המס האחרונה? 

העלאת המס האחרונה התרחשה ממש לפני תקופה קצרה – לקראת סוף חודש נובמבר 2021. מדינת ישראל לא סתם חושבת שהעלאת המס תגרום לנפנוף משקיעים מהשוק. יש לה ניסיון עם זה. לפני תקופה כאשר מדינת ישראל העלתה את מס הרכישה למשקיעים, משקיעים רבים ירדו מענף זה, ועברו לשוק הנדל"ן בחו"ל. השינוי במדרגת המס הוא כזה – אם עד לא מזמן המס על נכס ששוויו מגיע לתקרה של חמישה מיליון ושלוש מאות אלף שקלים עלה 5%, הרי שמיום תיקון החוק המס יהיה 8%. ההפרש הוא משמעותי ביותר. 

רוב רובם של המשקיעים, הם משקיעים קטנים. במדינת ישראל כל אזרח שלישי הינו משקיע, ולכן, שינוי כל כך משמעותי בתקרת המס עלול לגרום לאנשים רבים לבחור לוותר על התעסקות בהשקעות נדל"ן. לפני שאתם מחליטים לרדת מהעץ לגמרי, חשוב מאוד שתבינו ששוק הנדל"ן, למרות המיסים הרבים שמשלמים עליו, הוא שוק יציב שאחוזי התשואה שלו לא נעים ונדים. 

מה המטרה של מדינת ישראל בהעלאת מס הרכישה? 

הסיפור שלנו הוא סיפור של ארץ קטנה שבקושי יש בה שטחים בנויים, אבל הביקוש על כל דירה הוא בלתי נתפס. דירה יכולה להימכר עוד לפני שבעל הדירה פרסם אותה או חשב לפרסם אותה. במדינה טענו שהמשקיעים שהיו נתח גדול ביותר מרוכשי הדירות בישראל עד לפני כמה שנים, הם אלו שגורמים לעליית מחירי הדירות בצורה משמעותית יותר מזו שהיתה אמורה להיות אם לא היו נוכחים בשוק הנדל"ן הישראלי. ככל שמדינת ישראל מכבידה את המיסים, משקיעים מתחילים נשארים מאחור. הרי למשקיעים הגדולים ההתייקרות לא ממש משמעותית…  

מה צופים בבנק ישראל? האם זה הולך להשפיע בפועל? 

אנחנו לא נביאים ולא צופי עתידות, אבל אם נבדוק את העתיד על פי נתוני העבר נגלה כי בפעם הקודמת שמדינת ישראל יקרה את מס הרכישה למשקיעים, ירד נפח הנוכחות של המשקיעים בשוק הנדל"ן בעשרה אחוזים. זו ירידה משמעותית ביותר וכנראה שמדינת ישראל חולמת לגרום לניעור משמעותי כזה פעם נוספת. 

אגב, הקבלנים ומתווכי הדירות דיווחו כי בחודש האחרון שטרם העלאת מס הרכישה למשקיעים, קפץ הביקוש מצד משקיעים רבים לרכישת דירות. ואכן רבים מהם ניצלו את מדרגת המס הנמוכה לפי עלייתה לתקופה הקרובה-רחוקה. 

חולמים להיות משקיעי נדל"ן מוצלחים למרות הכל? לא רוצים לוותר על חלום ההשקעה שלכם? הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של חברת המפתח- המדריך למשקיע המתחיל שתעזור לכם להבין מה עליכם לעשות ואיך להתנהל בצורה הכי נכונה בדרך להשקעת הנדל"ן הראשונה שלכם.

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם