שמעתם על תוכנית מחיר מטרה? היא עתידה לתת פתרון גם למסורבי משכנתא!

חולמים לרכוש דירה? אין לכם אישר מהבנק לקבל משכנתא? זה לא אומר שלעולם לא תוכלו לרכוש דירה. חשוב שתדעו כי במסורבי משכנתא יש דרגות רבות. אם אין לכם עבר של פש"ר (גם פושטי רגל יכולים להתגבר בעזרת ליווי מקצועי על סירוב בנקאי, אבל זה לא לעכשיו…), תוכנית מחיר מטרה תוכל לעזור לכם להגיע לדירה משלכם ביתר קלות. 

מהן הסיבות הרווחות לסירוב משכנתא בנקאית? 

אזרחים רבים מקבלים סירוב משכנתא, זה לא דבר שקורה אחת לשנה. תבדקו עם עצמכם אם אתם מזדהים עם שתי הסיבות הרווחות לקבלת סירוב משכנתא. 

סיבה ראשונה - אין מספיק הון עצמי

אם אתם מבקשים מהבנק אישר לקבל משכנתא על דירה ששווה שני מיליוני שקלים וזו לכם הדירה הראשונה, הבנק ידרוש ממכם להוכיח לו, שיש לכם הון עצמי של חמש מאות אלף שקלים. למה? אחד מהכללים הנוקשים ביותר של בנק ישראל, הוא הון עצמי מספק. ההון העצמי חייב להוות רבע ממחיר הדירה המלא. את שאר הסכום הבנק ישלים. 

זוג שאין לו מספיק הון עצמי, הבנק יסרב לתת לו משכנתא. 

סיבה שניה - הכנסה חודשית לא מספיקה

על מנת לקבל אישור מהבנק, עליכם להביא לבנק הוכחות שההכנסה החודשית שלכם היא פי שניים מהפרמיה החודשית של המשכנתא העתידית שלכם. כלומר, אם אתם מתכננים לקחת משכנתא לשלושים שנה, וההחזר החודשי עתיד לצאת בגובה של חמש אלף שקלים. ההכנסה החודשית שלכם חייבת להיות לפחות חמש עשרה אלף שקלים, לא כולל ניכוים של הוצאות קבועות. 

זוג שאין לו הכנסה חודשית מספקת, הבנק יסרב לתת לו משכנתא.

סיבה שלישית - דירוג אשראי נמוך 

 אם ההתנהלות הכלכלית שלכם אינה תקינה, ואתם לא מכבדים צ'קים, לא עומדים בהתחייבויות, מגיעים למינוס מדי חודש וכו', הבנק יסרב לתת לכם משכנתא. 

מדוע תוכנית מחיר מטרה תעזור לכם להפוך את הסירוב, לאישור? 

  • אין מספיק הון עצמי – הדירות בפרויקטים של מחיר מטרה נמכרות בהנחה משמעותית ממחיר השוק, מה שאומר שההון העצמי אותו יהיה עליכם להביא, הוא נמוך. לא רק זה, אחוזי המימון הבנקאים שונים לגמרי בעסקת רכישה של מחיר מטרה, ותוכלו להגיע גם עד תשעים אחוזי מימון, מה שאומר שההון העצמי הנדרש קטן בצורה משמעותית.
  • הכנסה חודשית לא מספיקה – בגלל מחיר הדירה הנמוך, הפרמיה החודשית שלכם נמוכה גם כן, מה שמגדיל את הסיכוי שלכם לקבל אישור לקבל משכנתא. 

שורה תחתונה – שתי הסיבות הראשונות לסירוב משכנתא, אינן רלוונטיות כאשר מדובר במשכנתא לדירה במחיר מטרה. ומה לגבי דירוג אשראי נמוך? תנו למומחים בתחום לעשות לכם את העבודה. 

דירוג אשראי נמוך, הוא בעל תקנה. אבל כדי לקצר תהליכים, ולרכוש דירה כמה שיותר מהר, כבר בפרויקטים הראשונים של מחיר מטרה היוצאים לפועל, הקליקו כאן, ונלווה אתכם עד לתוצאות המכרזים והרבה אחרי. 

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם