רוצים להוזיל את המשכנתא שלכם? שלבו מסלול פיתוי!

כדי שהמשכנתא לא תהיה יקרה ותמצא את האפשרויות של הבנק לרדת לקראתכם, יש צורך להתאמץ. צריך להתמקח על הריביות, להשוות בין הצעות משכנתא מכמה בנקים ועוד. אבל אם עשיתם את כל זה, אך עדיין אינכם מרוצים מאטרקטיביות המשכנתא שלכם, אתם יכולים לשלב מסלול פיתוי במשכנתא שלכם. 

איך זה יכול להיות שלא שמעתי על מסלול פיתוי אף פעם? 

מסלול פיתוי, אינו נכלל בהצעות של הבנק, אלא אתם יוצרים אותו מבלי שהבנק יודע על כך. איך זה יכול להיות? כדי לעשות מסלול פיתוי, אתם מבצעים סדרת פעולות המותרת לגמרי מבחינת חוקי בנק ישראל. התוצאה של הפעולות הללו היא משכנתא מוזלת בצורה משמעותית מההצעה הקודמת של הבנק. ואם אתם שואלים איך הבנק מסכים לזה, חשוב שתבינו מה זה מסלול פיתוי. 

מה עושים כדי לקחת מסלול פיתוי במשכנתא?

בעיקרון מדובר בדבר פשוט ביותר, אבל כדי שהדבר יהיה ברור לכם, גם אם אתם לא יועצי משכנתאות או מבינים גדולים בתחום, אנו נסדר את התשובות במספרים למען הסדר הטוב. 

  1. מבקשים אישור עקרוני על סכום משכנתא גדול יותר מזה שאתם צריכים – אם אתם צריכים משכנתא בסכום של שמונה מאות אלף שקלים, תבקשו מהבנק תשע מאות אלף שקלים. 
  2. את המאה אלף שקלים המיותרים לכם, אתם משלבים במסלול יקר יותר מהממוצע ומוזילים על חשבונו את מסלולי המשכנתא האחרים. לבנק לא משנה כמה כל מסלול, אלא הוא רוצה לראות שממוצע מסלולי המשכנתא אינו זול מדי. 
  3. חותמים על המשכנתא. 
  4. חודש אחרי שהמשכנתא עברה אתם ניגשים לבנק ומבקשים ממנו לפרוע מאה אלף שקלים מתוך המשכנתא שלכם. 

מה יצא? 

  1. החזרתם את מסלול המשכנתא היקר בעמלת פירעון מוקדם של שישים שקלים. 
  2. נשארתם עם סכום המשכנתא הרצוי מבחינתכם. 
  3. נשארתם עם ממוצע ריביות זול במשכנתא שלכם. 

האם הבנק לא קולט שעובדים עליו? 

זה נכון שהבנק בודק את העו"ש שלכם ואת כל החסכונות שלכם כדי לבדוק עד כמה אתם לקוחות טובים ששווה לתת לכם משכנתא. אבל אחרי הכל, לבנק אין אפשרות להכריח אתכם להעביר את כל הפקדונות שלכם למוכרי הדירה שלכם. זכותכם המלאה להשאיר לעצמכם מאה אלף שקלים בצד ולא להשתמש בהם לצורך רכישת הדירה. 

האמת היא שכבר ליווינו לקוחות שאחרי האישור העקרוני, נזכרו שהם רוצים לעשות מסלול פיתוי, ואחרי שכבר ביקשנו אישור עקרוני על סכום מסוים, ביקשנו מהבנק להוסיף לאישור העקרוני עוד מאה אלף שקלים ואפילו זה עבר. למרות שהבנק יכל לקלוט בקלות שמדובר במסלול פיתוי. אבל דבר כזה מצריך זהירות רבה.

חולמים על משכנתא אטרקטיבית המיוחד? לא מתחשק לכם לשלם אפילו לא שקל אחד מיותר? הקליקו כאן לתזמון פגישה עם המומחים של המדריך למשקיע המתחיל שיעזרו לכם לכבוש יעדים. 

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם