רוצים לדעת מה זה החזר הון עצמי? מוזמנים בחום

החזר הון עצמי הינו פתרון פשוט מאוד לבעיות כלכליות רבות. הבעיה העיקרית היא, שאנשים כלל לא מודעים לאופציה המכונה החזר הון. האמת היא שאפילו יועצי משכנתאות רבים כלל לא יודעים מה זה החזר הון עצמי. אל תחשבו שיועצי משכנתאות שלא יודעים זאת, הם מחוץ לתחום, פשוט יש בנקים רבים שכלל לא מאפשרים לבצע אצלם החזר הון, מה שגורם לפונקציה הזו להיות פחות רלוונטית. אז מה זה החזר הון עצמי? למה הוא משמש? כל מה שרציתם לדעת נמצא כאן לפניכם. 

בואו נתחיל מהבסיס - מה זה הון עצמי? 

הון עצמי זהו החלק שאתם משלמים מראש על הדירה. הרי הבנקים לא נותנים 100% משכנתא עבור רכישות דירה בישראל, אלא הם מאפשרים לרכוש דירה רק אם יש לכם הון עצמי באחוז מסוים ממחיר הדירה. ורק אחר כך הבנק משחרר את המשכנתא שלו (כמובן שיש עוד כמה תנאים לקבלת משכנתא, אבל תשלום הון עצמי, הוא העיקריים שבהם). אנשים שאין להם הון עצמי לא יכולים לרכוש דירה. 

מאיפה יש לאנשים הון עצמי? 

חסכונות מן העבר, קרן השתלמות, עזרה מההורים, הלוואות ממכרים ועוד ועוד. זה רלוונטי לרכישת דירה ראשונה. אבל מה בקשר למשקיעים? מאיפה יש להם להביא כל כך הרבה פעמים הון עצמי עבור רכישות דירה? זו באמת שאלה במקומה. עד לפני תקופה של מספר חודשים יכלו המשקיעים לשעבד דירה אחת כדי שתהווה בסיס להון עצמי עבור דירה נוספת. כך הם יכלו למנף את הכסף שלהם שוב ושוב ולהרוויח עוד דירות המספקות להם הכנסה פסיבית מאוד יפה. 

לפני כמה חודשים בנק ישראל החליט לחסום את האופציה, כדי להקטין את האפשרויות של המשקיעים בישראל לרכוש דירות, ובכך לעזור לעצירת עליית מחירי הדיור. למעשה, משקיעים שרצו להמשיך להשקיע, המשיכו להשקיע, ומי שלא היה מספיק חזק במטרה שלו להפוך להיות משקיע נדל"ן, עזב את התחום הזה. 

מה לכל ההקדמה הארוכה הזו ולהחזר הון? 

החזר הון זו אופציה בה אתם יכולים להגיש לבנק בקשה לקבל את ההון העצמי שלכם בחזרה. אתם יכולים להגיש בקשה להגדיל את המשכנתא אבל רק בשווי של ההון העצמי שלכם, ולכן זה נקרא החזר הון, כביכול מחזירים לכם את ההון העצמי. למה כביכול? כי תכל'ס אתם משלמים על זה ריביות טבין ותקילין. אז לא ממש החזר. אבל בכל אופן בגלל שההחזר הוא בשווי של ההון העצמי, כך זה נקרא. 

החזר הון הוא לא רק לעזור למשקיעים לרכוש עוד דירות, הוא יכול לשמש אתכם לכל מטרה כספית שהיא. אם זה במימון טיפולים יקרים או בכל דבר אחר. לאחרונה בנק ישראל עלה על התרגיל שרבים נעזרים בטריק הזה לרכישת דירה נוספת וזה הפך למורכב יותר.

הקליקו כאן כדי להכיר את המומחים של חברת המפתח שינחו אתכם עד להגשמת החלום הגדול שלכם. קדימה, אל תשארו מאחור.

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם