רוצים לדעת כמה הדירה שלכם שווה? ככה מחשבים מחיר דירה!

הערכת שווי דירה. כל אחד מאיתנו יודע לדקלם את המשפט הזה, אבל איך עושים את זה? לא כולם יודעים. כאן אנחנו רוצים לעזור לכל מי שיש לו דירה שעומדת להיות על מצב סטטוס למכירה, להכיר ולדעת מה גובה מחיר הדירה שלו. המשיכו לקרוא. 

איך מחשבים את מחיר הדירה? 

זה נשמע שמחשבים את מספר המטרים כפול מחיר למטר לעיר = מחיר הדירה שלכם. אבל זה ממש לא כך. קיימים אין ספור פרמטרים שונים שמשפיעים על מחיר הדירה שלכם. יש לנו כמה עצות פשוטות ויעילות עבורכם כדי לבדוק כמה שווה הדירה שלכם:

  • הזמינו שמאי מקרקעין – שמאי יעריך לכם את שווי הדירה בפן הכי מקצועי שיש. אומנם הוא יקח לכם על השירות הזה 700 שקלים (פלוס מינוס), אבל זו הדרך הכי מדויקת המקובלת על הבנקים.
  • קראו למתווך שיעריך את שווי הנכס שלכם- מתווך נדל"ן הוא אחד מהאנשים שמכירים בפועל את מחירי הדירות, לא מהמקום המחושב והשקול של שמאי מקרקעין, אלא מהשתפשפות עם השוק.
  • ערכו סקר שוק- קודם כל בררו אצל אנשים מהאזור שלכם שרק לאחרונה עברו דירה. כמובן שאתם צריכים לראות שאתם שואלים על מחירי הדירות, אנשים שתמהיל הדירה שלהם זהה או דומה לשלכם. כי יכול להיות בנייני "רכבת" שמבחוץ כולם בטוחים שהדירות נראות אותו דבר, אך מבפנים אפשר למצוא דירות עם קיר חוצץ שהאחת היא דירת שתי חדרים והשניה היא דירת ארבעה חדרים גדולה יותר. 

אילו פרמטרים משפיעים על מחיר הדירה? 

  • כתובת הדירה- נתון זה הוא מילת המפתח למחיר הדירה שלכם. כי יכולות להיות שתי דירות זהות בשתי ערים שונות וההבדל ביניהם יהיה הבדל של מיליוני שקלים.
  • איך נראית הדירה- אם הדירה היא משופצת או אם הדירה הרוסה, זה מתבטא במחיר הדירה. אם רק לפני שנתיים עשיתם מטבח חדש בדירה שלכם, אתם יכולים לבקש עליו מחיר שיהיה חלק ממחירה הכללי של הדירה שלכם.
  • פרויקטים של תמ"א, פינוי בינוי וכן כל אישור תקף- אם הבניין שלכם נמצא באופציה של הגדלה ממשית, אתם כבר יכולים להרים את מחיר הדירה שלכם על החשבון, אפילו שמבחוץ לא רואים כלל הבדל בין הדירות.
  • מספר המטרים שמכילה הדירה שלכם- טוב, זה כבר נתון בסיס שלא צריך לדבר עליו. אבל כן, בסך הכל חייבים לתת לו מקום של כבוד, כי נתון זה הוא אחד הגורמים העיקריים שעתידים להשפיע על איכות החיים של רוכשי הדירה שלכם. כמובן שגם לטוב וגם למוטב.
  • מרפסת- אם אתם בקטע של חישובים מדוקדקים, אז מרפסת שווה חצי ממה ששווה כל מטר בתוך הבית. כמובן שאם אנחנו מדברים על בניין עם נוף, או על דירה בקומה גבוה, אז המרפסת שווה כמו המטרים שבתוך הבית. 

עוד נתונים שמשפיעים על מחיר הדירה שלכם: חניה, מצב הדירה בטאבו, נגישות לתחבורה ציבורית ועוד. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של חברת המפתח – המדריך למשקיע המתחיל.

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם