משקיעים בדירות חדשות מקבלן? בקרוב שינוי בחישוב מדד תשומות הבנייה

על פי הצעת חוק שהוגשה, מדינת ישראל הולכת לעשות שינוי רציני בנושא של מדד תשומות הבניה. כבר כמה שנים שמדד תשומות הבניה עולה בצורה דרמטית. כאשר אתם כמשקיעים בודקים את הריווחיות של ההשקעה, אתם מורידים את הגדילה של מדד תשומות הבניה מאחוזי התשואה של ההשקעה. כנראה שבקרוב ההשקעות שלכם בתחום זה של דירות חדשות מקבלן, יהפכו להיות ריווחיות. איך? מי אחראי לזה? המשיכו איתנו. 

ממה מורכב מדד תשומות הבניה? 

כדי להבין מה השינוי הקרוב שהוצע לחקיקה, צריך להבין ממה מורכב מדד תשומות הבניה. מדד תשומות הבניה מודד את הוצאות הקבלנים בישראל על בניית פרויקטים. כלומר, קבלן מוכר דירה בהסתמך על כך שהמדד יעריך בכל חודש מחדש את הערך ליוקר הבניה שלו. וכך הוא לא מוטרד מכך שאולי הוא יפסיד בגלל שהמחירים השתנו לרעה. 

דבר נוסף שמדד תשומות הבניה מודד, זה את עליית מחיר הקרקע עליה נבנה הפרויקט. כלומר, הקבלן רכש קרקע לפני שנים, ואם הערך שלה עלה (והוא עולה בדרך כלל), רוכשי הדירות, משלמים על כך במדד תשומות הבניה. 

למה רוכשי דירות צריכים לשלם על התייקרות הקרקע? 

מילא  את התייקרות מחירי הבניה, מובן למה רוכשי הדירות נאלצים לשלם. הרי הקבלן לא יכול להפסיד את כספו רק בגלל שהוא מכר את הדירה מראש. אבל על מה ולמה הרוכשים צריכים לשלם לקבלן על כך שהקרקע העלתה את שווי הקרקע שלה. הרי מבחינתם ביום בו הם חתמו חוזה, נגמר הסיפור של כמה שווה הקרקע. 

המדינה גם רואה את זה כך, לכן היא מעוניינת לחתוך את הסעיף הזה ממדד תשומות הבניה. מה שאומר שלרוכשים תהיה הקלה ענקית בכל הנושא של רכישת דירות מקבלן, מכיוון שמדד תשומות הבניה יקטן באופן משמעותי. ולקבלנים הריווחיות תהיה פחות גדולה, אבל הם לא יפסידו כסף על כך, כי הם לא משלמים כסף לאף אחד על כך שהקרקע שלהם שווה יותר. 

תגובת הקבלנים כמובן לא איחרה מלהגיעה. הם טוענים שהמדינה עוד תתחרט על כך בגדול. מכיוון שכל צעד כזה יגרום להם לייקר את מחירי הדירות אותן הם מוכרים, כך שלא רק שהמדינה לא חסכה בכך כלום, אלא היא גם גרמה להתייקרות הדירות הישנות. בקיצור, הקבלנים מתנגדים בכל תוקף. 

חולמים לרכוש דירה ולשלם כמה שפחות עמלות, ריביות ועוד דברים בדרך? בדיוק בשביל זה כדאי שתכירו את מומחי ההשקעות בחברתינו. אנו מלווים משקיעים בדרך להשקעות המוצלחות שלהם. הקליקו כאן כדי להשקיע ולהרוויח בגדול.  

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם