מהי הדרך להמשיך להשקיע גם אחרי הקורונה מבלי להסתכן?

הקורונה הולכת וחוזרת שוב ושוב. אנחנו עדים לסגר אחרי סגר. החיסון כבר נראה באופק. אבל מה קורה בינתיים? למצב הקורונה ישנה השפעה לא טובה על המשק. עסקים רבים נסגרים. מומחים טוענים כי האינפלציה בדרך.

מה זה אינפלציה?

נסביר קצת על אינפלציה, ממש בקצרה: 

אינפלציה משמעותה ירידה בערך הכסף, ירידה כזו מתרחשת ומביאה איתה עליית מחירים. במצב של אינפלציה, ערך המטבע של המדינה בה קיימת האינפלציה יורד משמעותית. תוכלו להבין זאת כך: מה שאנו יכולים לקנות בחמישה שקלים בזמן בו שוררת אינפלציה, לא יגיעו לערך מה שניתן לקבל בתמורה לחמישה שקלים בזמן בו לא שוררת אינפלציה. בזמן אינפלציה הכסף יורד והוא הופך להיות שווה פחות. 

אחרי משבר הקורונה שאמנם פרץ בסין, אך הצליח להגיע אלינו לכל מקום, מומחים רבים טוענים שאנחנו עומדים בפני אינפלציה משמעותית. כרגע עדיין לא רואים זאת, אך אין ספק שיש צורך לשמור על תיק ההשקעות ולהגן עליו מפני סיכונים עתידיים כמו אינפלציה.

למה מצב הקורונה עלול להביא לאינפלציה?

בניית תיק השקעות מגודר מסיכונים

כידוע לכם, אזרחים רבים מובטלים, מחוסרי עבודה, וגובה ההכנסה שלהם ירד משמעותית. עסקים רבים נקלעו לקשיים בתזרים המזומנים. מי שבעיקר נפגע מהמשבר הם העסקים המתפתחים – הקטנים, והאזרחים הצעירים, הפחות מבוססים.

שאר האוכלוסיה בעולם פחות ניזוקה מהמשבר. גם נתוני הבנקים מראים שיש מי שדווקא נהנה מהמשבר. כן, אזרחים רבים הצליחו לחסוך בזמן הזה יותר כסף ממה שהם חוסכים בדרך כלל. לא משנה איך תתרצו את הנתונים, אם הם בזכות התמיכות הממשלתיות לעסקים או בגלל גובה ההוצאות שירד על בילויים ודומיהם. הנתונים מדברים בעד עצמם! מדובר בעלייה של 18%! 

כרגע הכספים הם בקופות חיסכון בבנקים, אך בהמשך? בהמשך, ככל הנראה, אנשים ימשכו את חסכונתיהם ויממשו אותם לרכישת השקעות שונות. והביקוש? יעלה בהתאם… בארצות הברית הכריז ביידן – נשיא ארה"ב על תכנית להעלאת שכר המינימום ותוכניות עזרה נוספות… לכל דבר יש השפעה, גם להטבות, כל אלו מוסיפים שמן למדורת האינפלציה…

מה קורה בשוק ההון האמריקאי?

בארצות הברית מתנהלים העניינים אחרת. הבנק המרכזי של ארצות הברית הכריז על כך שהוא מתכוון לעודד את התעסוקה ואת התפתחות שוק ההון. גם אם זה יהיה על חשבון עליית מחירים שתביא לאינפלציה. הוא הבהיר שהוא לא הולך להילחם בתופעת עליית המחירים.

מה הבנק המרכזי בארצות הברית ירוויח מכך?

הבנק ירוויח 2 דברים:

  1. ערך חובות אמריקאיים למוסדות וממשלות אחרות (שלא מושפעים ממדד המחירים לצרכן), ירד משמעותית.
  2. ערך הדולר יחלש והיצוא יתחזק.

 

משקיעים רבים מעודדים ממציאת החיסון ומקווים שהוא ימגר את מגפת הקורונה ובכך יתאזן מצב השוק. אפשר לראות זאת על פי בחירתם להשקיע באגרות חוב אמריקאיות. תשואות איגרות החוב האמריקאיות עלו ב 0.3%. המשקיעים מאמינים שהערך יעלה לאחר שתעבור המגיפה ולכן הם משקיעים למרות הסיכון הגבוה שקיים.

מסתמן שמתקרבת אלינו אינפלציה, יחד עם זאת, מסתבר שזו תהיה ריבית נומינלית, שניהם יחד יביאו לריבית ריאלית שלילית. נתונים אלו מביאים למחירי ההשקעות לרדת ולכן, אם יש לכם תיק השקעות, הגיע הזמן לגדר את התיק! מנעו מעצמכם הפסדים.

איך מונעים הפסדים מתיק ההשקעות?

כדי להימנע מהפסד בעקבות ריאלית שלילית מקובל לגדור את תיק ההשקעות ולהשקיע בזהב או במשאבים אחרים שכמותם לא הולכת וגדלה עם הזמן… יש כאלה שמעדיפים להשקיע בביטקווין. לכם נשאר לבחור איך אתם בוחרים לגדור את תיק ההשקעות שלכם כדי לא להביא הפסד להשקעה שלכם.  

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם