למה אסור לקחת משכנתא בפזיזות? 

מכירים את הביטוי שנוהגים לומר בעת רכישת דירה חדשה: לא מתחתנים עם דירה? זה נכון. אם יום אחד הדירה תהיה לכם קטנה ולא מספיק נוחה, תוכלו למכור אותה ולעבור לדירה אחרת. מה שנקרא, לשפר דיור. כל זה נכון לגבי מעבר דירה. אבל כאשר מדברים על משכנתא, זה כבר סיפור אחר לגמרי. 

למה חשוב כל כך להשקיע בייעוץ משכנתאות? 

ייעוץ משכנתאות הוא שירות שעולה כמה שקלים, אבל הוא שווה את זה. אנשים רבים נוטים לחשוב שבכל תקופה, כל הלווים מקבלים את אותן הריביות במשכנתא שלהם, וזו ממש טעות. מכיוון שאם אתם מגיעים בלי ליווי של ייעוץ משכנתאות, אתם עלולים לקבל ריביות יקרות מאוד. איך זה קורה? כמעט תמיד האישור העקרוני הראשוני אותו מנפיק הבנק, מכיל מסלולי משכנתא בעלי ריביות יקרות. הבנק משאיר לעצמו מרווח למיקוח. אבל כשהלקוח לא מתמקח? זה כבר סיפור אחר. 

מה קורה אחרי האישור העקרוני? 

יועץ משכנתאות מיד קובע פגישה נוספת עם הבנקאי שהנפיק לו את האישור העקרוני, ומתחיל להסביר לו למה מגיע לכם ריביות הרבה יותר טובות – אולי בגלל התנהלות כלכלית נכונה, אולי בגלל הכנסה חודשית גבוהה וכו'. בדרך כלל הוא מקבל את מה שהוא רוצה, בגלל שהוא יודע מה מקובל בשוק ויודע כמה לדרוש מהבנק. 

אבל אם אתם מגיעים לבד אחרי האישור העקרוני, מניין לכם לדעת שהריביות האלו הן יקרות הרבה יותר ממה שיכולתם לקבל? אין לכם דרך, וזה מה שקורה ללווים שמנסים לחסוך בעלויות הנלוות דווקא בסעיף ייעוץ משכנתאות. קחו בחשבון שהחיסכון המתקבל מורגש לטווח של עשרות שנים בסופו של דבר. 

למה לא כדאי למחזר משכנתא?

כולם יכולים למחזר משכנתא, לבנק אין אפשרות לחסום מאף אחד מהלווים את היכולת לבצע מחזור משכנתא. השאלה היא מה קורה במהלך המחזור. מה קורה עם עמלת פירעון מוקדם. באישור העקרוני מופיע גובה העמלה שתיגבה בזמן פירעון מוקדם של המשכנתא. עמלה יקרה יכולה להשפיע על כדאיות המחזור ולכן לפעמים המחזור לא ישתלם.

ממחזרים משכנתא? רק עם יועץ משכנתאות!

יועץ משכנתאות יודע לזהות את העמלות הגבוהות שהבנק מציב ללווה. הוא דורש שיוזילו את העמלות. למרות שהיועץ מוציא ללקוח שלו את המשכנתא הכי טובה שיש, הוא לוקח בחשבון שלפעמים ריביות יכולות לרדת ולעלות. לפעמים נתוני חיים מחייבים שינוי בגובה ההחזר החודשי. ואז פירעון מוקדם יכול להציל את המצב. 

בלי יועץ משכנתאות

ללווה אין בכלל מושג מה זה עמלת פירעון מוקדם וכמה היא יכולה לעלות לו. לכן, גם אם יבוא יום שהוא יקלוט שהמשכנתא שלו היא יקרה הרבה יותר מהממוצע המקובל, לא יהיה לו שווה למחזר את המשכנתא, בגלל העמלות הגבוהות שהוא יצטרך לשלם על הפירעון. כאשר אנחנו אומרים עמלות גבוהות, הכוונה היא לעשרות אלפי שקלים. 

הכירו את המומחים המנהלים את המדריך למשקיע המתחיל, המומחים בתחום המימון.

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם