היכרות עם התב"ע עתידה להשפיעה על מחיר הדירה שלכם

תב"ע – תוכנית בניין עיר. תוכנית זו מובאת במסמך רשמי בו כתובים כל הפרטים לגבי תוכניות עתידיות של קרקעות בכל עיר ועיר. כאשר מתחילים לבנות פארק רציני על שטח שעד היום עמד ריק, זה אומר שעד היום היו תוכניות בתב"ע ועכשיו התוכניות האלו מומשו ויצאו אל הפועל. 

התב"ע יכולה להיות מאוד מגוונת

מקרקע יכולים לצמוח הרבה דברים. אפשר להקים שכונת מגורים, אפשר להקים מגדלי משרדים, אפשר להחליט שהשטח הוא עבור תיירות, או שטח ציבורי ועוד ועוד. סתם לידיעתכם, יש פעמים בהם בתב"ע אחת מותרים כמה שימושים. כלומר, למרות שיש כאן שטח המוגדר כחטיבה אחת, מותר לבנות בו גם דירות למגורים, וגם משרדים. זה נקרא 'עירוב שימושים'. כלומר, התערבבו בקרקע אחת כמה שימושים. 

בתב"ע גם יהיה מוגדר הגדרות יותר פרטניות. לדוגמא, גם אם השטח הוגדר כשטח ציבורי, התב"ע יכולה להכיל מה בדיוק עומד להיבנות על שטחה, לדוגמא בתי כנסת. 

כמה שטח מותר לבנות על פני קרקע? 

התב"ע תספר למסתכלים בה כמה מטרים מתוך הקרקע עומדים להיו מנוצלים על ידי הבניה או המימוש. כי בכל קרקע חובה גם להשאיר שטחים למעברים. בנוסף לכך יהיה מצוין גם אחוזי הבניה המותרים לבנייה. יכול להיות שזו שכונת מגורים, אבל יכול להיות שמותר לבנות בה בניינים של 6 קומות, של 14 קומות או של 30 קומות. הכל יופיע בתב"ע. 

הידעתם? לפני שרוכשים דירה צריך לבדוק מה מכילה התב"ע של הבניין והתב"ע של מגרשים ריקים סמוכים!

למה כל כך חשוב לדעת מה עומד להיות עם הבניין שלנו ומה עומד להיבנה בשטח סמוך שאינו קשור אלינו באופן ישיר? כאשר אתם רוכשים קרקע, אם קיימים אישורי בניה שעוד לא מומשו, עליכם לשלם עליהם כבר כאשר אתם קונים את הדירה, גם אם אתם בכלל לא עומדים להשתמש באישורים האלה. זה נקרא היטל השבחה על הדירה, אתם משלמים כבר עכשיו על זה שהדירה שלכם עומדת להיות שווה יותר (ודרך אגב, עצם זה שקיימים אישורים זמינים, זה כבר מעלה את מחיר הדירה, עוד לפני שחשבו לממש אותם). עד כאן אנחנו מדברים על שינויים לטובה. 

אבל יכולים גם להיות שינויים לרעה במחיר הדירה בגלל תב"ע. אם האזור שלכם צופה לנוף נחמד ובמגרש ריק לידכם עומדים להקים מגדל רב קומות, הנוף עומד להיחסם לכם ואוטומטית מחיר הדירה גם כן עתיד לרדת. 

לפני שאתם מתחילים להסתבך עם עצמכם, פנו למומחים של חברת המפתח – המדריך למשקיע המתחיל. אנו מתמחים בליווי של לקוחות עד לקבלת המפתחות. אתם עדיין לא ברורים עם הון עצמי? לא מצליחים לדמיין את עצמכם עם דירה ביד? הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של חברת המפתח שיעשו לכם סדר וילוו אתכם בדרך להשגת המטרה המשותפת. 

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם