איך מתרחש תהליך אישור תב"ע?

תב"ע הוא מסמך המכיל את כל פירורי המידע על מימוש קרקע ומימוש בניין קיים. איך הופכת קרקע ריקה, לקרקע בעלת תב"ע לבניית בניין מגורים? קראו את הפוסט של קבוצת המפתח ותגלו כמה דברים שאולי לא ידעתם קודם. 

 

  • שלב א' – בודקים את המצב העכשווי של הקרקע – בודקים איך נראה השטח מבחינה פיזית, מה תכננו לבנות עליו בעבר וכל בדל מידע המופיע על השטח המוגדר הזה במקורות המידע במדינה. במקביל, בודקים אם השטח כלול בתוכניות מתאר שונות. בו זמנית חשוב לבדוק גם עם התושבים, אם הם מוכנים שהשטח הסמוך לביתם ימומש למטרה מסוימת. 


  • שלב ב' – מתכננים את השטח – מחליטים ייעוד מסוים לקרקע (-מגורים, משרדים, שטח ציבורי) ומתחילים לתכנן את השטח. בדרך כלל מתכננים תוכנית עיקרית אותה רוצים לקדם, ובמקביל מכינים עוד כמה תוכניות מגירה למקרה בו התוכנית המקורית לא אושרה.

     

  • שלב ג' – מגישים את התוכנית לוועדות העוסקות בעניין – קודם כל מגישים את התוכנית לוועדה המקומית. מדובר בוועדה המכילה נציגים מטעם העיריה. לוועדה זו בפני עצמה אין סמכויות אבל בה בודקים את התוכנית באופן ראשוני ורק לאחר מכן חברי הוועדה דואגים להעביר את הדיון לוועדה המחוזית. הוועדה המחוזית מכילה 11 נציגים מטעם הממשלה שיש להם גם את הקטע התכנוני. והיא זו שתאשר או לא תאשר את התוכנית בסופו של דבר.

     

  • שלב ד' – מתכוננים לאשר את התוכנית- לפני שמאשרים את התוכנית, משנים ומשפרים עוד את התוכנית כך שתוכל להיות ברת מציאות. בשלב זה גם מעבירים את התוכנית לפרסום ציבורי כדי לקבל התנגדויות ומשוב מהציבור. זה גם השלב בו התוכנית יכולה להיפסל ולרדת מהפרק. 

כמה זמן אחרי שהתב"ע קיימת התוכנית יוצאת אל הפועל? 

לא באמת משנים תב"ע כדי שזה ישאר על המסמך, נכון? כמה זמן יקח מהיום בו התוכנית אושרה ועד שהתוכנית תצא לפועל וטרקטורים יתחילו להיכנס אל השטח? בגלל שהוצאת אישורי התב"ע הם ארוכים מאוד, ציפינו שלכל הפחות מהיום בו קיימת התב"ע ועד ליום בו מתחילים לממש את הפוטנציאל הגלום בקרקע לא יקח הרבה זמן, אבל התבדינו.

יכולות לעבור עשר שנים (!) עד שהתוכניות תצאנה אל הפועל. לפני שאתם מתייאשים מהוצאת התב"ע הרלוונטית עבורכם אל הפועל, חשוב שתדעו כי אם התב"ע נמצאת במקום מבוקש ויש יותר אנשים בעלי אינטרסים שרוצים לראות את התוכנית יוצאת אל הפועל כך התב"ע גם תהיה מיושמת מהר יותר. 

מהם התנאים והזכויות שמשרד השיכון קבע?

כאשר מגיעים להשקיע בנכס העומד לפני שינוי תב"ע, מגלים שעלויות המשכנתא למפרע הן דבר בלתי נתפס. הכירו את המומחים של חברת המפתח – המדריך למשקיע המתחיל, שרוצים לתת לכם יד ולהוזיל לכם כמה שיותר את הריביות בבנקים. כי זה התפקיד שלנו וזה מה שאנחנו עושים. הקליקו עכשיו לתזמון הפגישה שתשנה לכם את עולם ההשקעות שהכרתם עד כה.   

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם