איך לוקחים משכנתא עבור דירה מקבלן?

אם עלתה לכם הכתבה הבאה, ודאי אתם אחרי תקופה של לבטים קשים. איפה לקנות דירה? באיזה סכום? האם כדאי לקנות דירה יד שניה ואז לשפץ אותה או שאולי עדיף לרכוש דירה חדשה מהניילון? בכתבה הבאה נעזור לכם להבין את תהליך לקיחת המשכנתא כאשר רוכשים דירה מקבלן, אתם גם יכולים לקרוא לדירה כזו בשם המוכר שלה, דירה על הנייר. 

 

האמת היא שקודם כל אנחנו מצטערים לומר לכם אבל הוצאת משכנתא עבור דירה יד שניה, זהו תהליך פשוט בהרבה. הוצאת משכנתא עבור דירה שאינה קיימת, מהווה סוג של סיכון עבור הבנק המלווה, ועל כן הוא יוצר הרבה יותר תהליכים עד אשר הוא מאשר לכם את המשכנתא שלכם. 

איך מגדירים דירה מקבלן? 

דירה מקבלן זו דירה שהרוכש רוכש אותה היישר מהידיים היוצרות שלה – מהקבלן. אם אכן תרכשו דירה מקבלן למרות כל התסבוכות שבדבר, אתם תהיו אלה שתחדשו את הדירה, את הקירות ואת הבלטות. ממש חוויה. 

היכן נעוצים ההבדלים בין משכנתא לדירה יד שניה לבין משכנתא לדירה מקבלן?

הבעיה העיקרית היא שהדירה על הנייר. כאשר רוכשים דירה יד שניה, אפשר להזמין שמאי והוא מגיע ורואה את הנכס ומעריך אותו על פי ראות עיניו ממש. ואילו כאשר רוכשים דירה מקבלן, הדירה כלל לא קיימת בפועל, וזה מהווה סיכון עבור הבנק. אולי הקבלן יפשוט רגל? אולי משהו יסתבך בדרך להשלמת הפרויקט? ולכן הבנקים מקשים מאוד על הוצאת משכנתא עבור דירה מקבלן, ועד שרואים את האישור ביד, יוצאת הנשמה… 

חשוב שתדעו כי חוק ערבות מכר, מגן על הכסף שלכם

לפני 10 שנים, מי שהיה קונה דירה על הנייר, אנשים יכלו לסובב עליו אצבע. איך הוא מסוגל לסכן את הכסף שלו? אבל היום זה ממש לא כך. מה השתנה? בעבר אנשים היו מעבירים את ההון עצמי שלהם היישר לידיים של הקבלן. היום רוכשי דירות מקבלן, מעבירים את הכסף לבנק המלווה את הפרויקט. על כל העברה בנקאית שבצעו הרוכשים, הבנק מוציא להם ערבות חוק מכר. 

הבנק ערב על הכסף שהם שילמו, וגם אם הקבלן יפשוט רגל הבנק פשוט יחפש קבלן אחר שמעוניין להמשיך את הפרויקט. רוכשי הדירות יכולים אף לא לשים לב שהקבלן פשט רגל. זוהי תפנית משמעותית לאחר שבעבר היו אנשים רבים שהפסידו את כל רכושם והונם. 

כדאי לכם לשלם כמה שיותר הון עצמי בהתחלה

כל סכום המשכנתא שאתם עתידים להעביר לקבלן עם התקדמות הפרויקט בשלבים, צמוד למדד תשומות הבניה. מדד תשומות הבניה, זהו מדד עלויות הבניה. כמו: תשלום לפועלים, עלויות דלק, ברזל, וכל חומרי הגלם איתם עובדים. מחירי כל אלה, אינם קבועים לאורך שנים. יש בהם תנודות כל הזמן. אבל בעשור האחרון התנודות היו רק כלפי מעלה, ולכן חשוב שתדעו מראש כי למרות שמחיר הדירה שרכשתם הוא מסוים, יכול להיות שהוא ישתנה ככל שיעבור הזמן. 

יש עוד דברים רבים לדעת על רכישת דירה מקבלן

אבל אנחנו לא רוצים לסבך לכם את הראש בתוך כל ים המידע שקיים. תנו למומחים שלנו תסדר לכם את המשכנתא הכי טובה וזולה שאתם יכולים למצוא. כי משכנתא לרכישת דירה על הנייר – זה התחום שלנו. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם. 

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם