איזה קנס קיים על מיחזור משכנתא?

כל כך הרבה שומעים על עמלת פירעון מוקדם. מהי בכלל? למה הבנק קונס את מי שמשלם לו את כספו לפני הזמן? אז כן, כמו שהבנתם, יש עמלה גבוהה על פירעון מוקדם של משכנתא. כאן תקבלו פרטים על עמלה זו.

אילו קנסות יש על מיחזור משכנתא?

יועץ משכנתאות מומחה ידע לתת לכם תשובה מדויקת למצב הספציפי שלכם. באופן עקרוני, כל מסלול שונה. ולכן, המצב משתנה בין לווה אחד לשני. בכל אופן, תוכלו לבדוק זאת באופן עצמאי על ידי הורדת דו"ח יתרות המשכנתא שלכם (מאתר הבנק). ההורדה היא מתבצעת בכל בנק באופן שונה. במסמך זה תמצאו פירוט של כל פרטי המשכנתא שלכם כמו, יתרת הלוואה, גובה החזר חודשי, הריביות, המסלולים, אורך הזמן של כל מסלול וכן גובה עמלת הפירעון של כל מסלול. 

מה כוללת עמלת פירעון מוקדם?

קנס משכנתא

עמלת פירעון מוקדם כוללת מספר סוגי עמלות. חלקן תוכלו לחסוך באמצעות עמידה בחוקי הבנק:

  • עמלה תפעולית – עמלה בגובה של כמה עשרות שקלים.
  • עמלה בגין אי הודעה מראש על פעולת המיחזור – עמלה זו ניתן לחסוך על ידי הודעה מראש. של לפחות 10 יום קודם לכן.
  • עמלת מדד ממוצע – קיימת במסלולים צמודים למדד.
  • עמלת היוון – העמלה המשמעותית ביותר. עמלה זו אינה קיימת במסלולים עם ריבית משתנה לתקופה קצרה.

למה לשלם עמלת פירעון מוקדם?

משכנתא היא הלוואה ארוכת טווח. במהלך תקופת הפירעון עשויים להתחולל שינויים ומהפכים רבים בחיים הכלכליים. הן במצב הכלכלי האישי, הלווה יכול להרוויח סכום כסף מהותי במכה אחת, להרוויח משכורת גבוהה יותר, או חלילה להתפטר מעבודתו ועוד. והן במצב הכלכלי במשק, כמו, משברים כלכליים, עליה או ירידה בריביות בשוק ועוד. שינויים אלו משפיעים על יכולת ההחזר החודשית של הלווה ועשויים לגרום לו למחזר את המשכנתא שלו בהתאם לתנאים החדשים. 

מיחזור משכנתא יכול לחסוך בעלויות המשכנתא ולהוריד את גובה ההחזרים החודשיים. בפעולת המיחזור ניתן לשנות תנאים רבים שיהפכו את המשכנתא לאטרקטיבית ומתאימה ביותר לצרכים וליכולות העדכניים.  

מהי הסיבה לקנס על מיחזור משכנתא?

הבנקים לא אוהבים מיחזורים. המיחזורים בד"כ מונעים מהם רווחים מצופים. לכן, הבנקים גובים מספר קנסות, כמו עמלה תפעולית בסך 60 ש"ח, עמלת אי הודעה מראש (ניתן לחסוך אותה באמצעות הודעה מראש של 10 ימים) והכי משמעותית ויקרה, עמלת היוון. הבנק גובה עמלה זו בגין ההפסדים שיגרמו להם בעקבות המיחזור. עמלה זו נגבית בהתאם להפרשי הריבית שבין מועד נטילת המשכנתא למועד המחזור.

רוצים שמישהו מקצועי יעשה סדר במשכנתא שלכם? פנו אלינו. מתכנני המשכנתא שלנו ידעו לעשות לכם סדר ולהביא לכם את החיסכון הגדול ביותר שניתן.

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם