שמעתם כבר על כתב אופציה? מה זה בכלל כתב אופציה? מוזמנים לקרוא את הכתבה הבאה

כתב אופציה זהו עוד מכשיר פיננסי בו ניתן להשקיע. האם מומלץ להשקיע בו? ומה אומרים על כך מומחי הנדל"ן שלנו? המשיכו לקרוא ולגלות את התשובות. 

כתבי אופציה הם עוד סוג של ניירות ערך שמחזיקה ברשותה הבורסה הישראלית. שווקי הבורסות בעולם גברו מאוד בשנים האחרונות, דבר שגרם לבורסה להרבות את ניירות הערך שהיא מעמידה למכירה ולהשקעה עבור קהל לקוחות. כתבי האופציה הונפקו לסוחרים מול הבורסה הישראלית כבטוחה על השקעתם. 

למרות כל ההתפתחות כפי שזה נשמע מבחוץ, רוב השוקים בעולם המחזיקים ברשותם כתבי אופציה למיניהם, רשמו לעצמם ירידה ניכרת ברווחים. הבורסה הישראלית למשל הושילה ממשקל רווחיה 11% תמימים! 

ערכי מניות רבות ירדו בתקופה של החודשים האחרונים ויחד איתם בשילוב זרוע, ירד גם הערך של כתבי האופציה במקרים הטובים. ובמקרים הפחות טובים הם נעשו שווים פחות ממה שהיו. 

מה זה אומר לגבי משקיעי כתבי אופציה, האם נכון למכור אותם תמורת כמה שהם שווים אם בכלל? או שאולי כדאי לחכות ליום בו יקפוץ ערך כתבי האופציה ואם כך כדאי עכשיו לקנות כמה שיותר כתבי אופציה? מה נכון לעשות?!

נחזור לבראשית - מהו בכלל כתב אופציה?

כתבי האופציה נותנים לרוכשיהם אופציה לרכישה נוספת של מניות. 

ובפירוט מרחיב מעט יותר: עם כתב אופציה מזומן ביד תוכלו לרכוש מניות בלי הפתעות ועם מחירון ברור מראש. כמו שניתן לקחת ריבית משתנה וניתן לקחת ריבית שאינה משתנה, כך בעלי כתב האופציה יכולים לדעת מראש באיזה מחיר הם הולכים לממש את המניה שלהם. עם כל תזוזה משמעותית של מחיר המניה בבורסה מהמחיר הנקוב לבעל הכתב כך מצטברים לו הפסדים או רווחים לעומת שווי המניה האמיתי. 

אין כמו דוגמאות כדי להבין את שוק ההון

נניח שמחיר מניה שערכה משתנה הוא 150 שקלים. עם מניה כזו ביד תוכלו להגיע גם לרווחים אך גם להפסדים. אך אם רכשתם את המניה ב 300 שקלים תמורת ידיעה ברורה כי תוכלו לממש אותה ב 600 שקלים בלי כל קשר לשוויה בשוק. כך אתם לא לוקחים סיכונים ופחות נותנים מקום לסיכויים. כי אם מחיר המניה בשוק הוא 2,000 שקלים – אזי הפסדתם את הסיכוי להרוויח אחוזים רבים. מקווים שהבנתם.

כשמגיע זמן הגעת מימוש האופציה, יש לכם שתי אפשרויות העומדות על הפרק. הראשונה לתת דמי מימוש לחברה ולקחת לעצמכם את המניות. ואפשרות שניה היא מימוש כתב האופציה בלי תמורה מנגד. אך כמובן שיש היגיון האומר כי במקרה שדמי מימוש כתב האופציה גבוהים ממחיר המניה עצמה, אין טעם לממש את כתב האופציה, כיוון שיצא שכרו בהפסדו ואפשר פשוט לקנות מניה חדשה מהבורסה במחיר זול יותר. 

חברה פרטית שמעמידה למכירה כתבי אופציה חדשים אותם הנפיקה לראשונה, גורמת לנזילות שלה לגבוה ובכך היא מאפשרת לעצמה מרווח של מזומנים נגיש ונוח, אם היא מוכרת אותם כמובן. 

איך מתרבות המניות ונוצרות  מניות חדשות? על ידי שלקוחות מרוצים מהמניה שלהם, והם משקיעים את מחיר כתב האופציה כדי לרכוש עוד מניות. זו הדרך של חברה מצליחה בדרך אל ההצלחה. 

גם בבורסה תל אביב יש כתבי האופציה?

כיום מתנהלות חברות שונות דרך בורסה ישראל במספרים של 220 תיקי כתבי אופציה הנסחרים. אורך השנים של כתבי האופציה מתחילים השנה אחת ומסתיימים לאחר 4 שנים. למרות שכתב האופציה מצוי בשוק הבורסה הישראלית אין משקיעים מנוסים רבים שממליצים להשקיע בתחום זה של כתבי אופציה מאחר ואין בו ביטחון רב ולא היה משהו שהצליח להתעשר ממנו. 

למה השקעה בכתבי אופציה אינה מביאה רווחים גדולים בפועל?

כאשר מגיע לקוח במטרה להשקיע בכתבי אופציה, החברה מציעה לו הצעות מעניינות במיוחד שעשויות לסנוור את הבאים להשקיע. אך ההיגיון הבריא יחד עם המציאות בשטח אומרים כי אם מציעים לכם כאלה הצעות שוות על חשבון החברה, כנראה שהן רחוקות מלעמוד במציאות. 

מה שקרה בחודשים האחרונים הרחיק גם את גדולי האופטימים שבמשקיעי כתב האופציה מן ההבנה כי כסף גדול לא יצא מכאן. מחיר ההמרה של הכתב למניות עלה ברמה כזו שכבר עדיף לשכוח שאי פעם השקעתם בכתב אופציה… מה שנשאר להתלבט זה אם להיפטר מכתב האופציה כמה שיותר מהר כדי לא לצבור הפסדים או השאיר את ההשקעה כהשקעה לטווח ארוך בו אולי אולי יום יבוא ויצא ממנה משהו. 

רוצים לדעת עוד על דרכים נכונות להשקעת ההון שלכם?

יש לכם הון עצמי? לא יודעים איפה להשקיע אותו? רוצים לדעת איך להרוויח כמה שיותר כסף עם מה שיש לכם ביד? 

אתם מוזמנים להכיר אותנו המדריך למשקיע המתחיל. אנו מתמחים במיקסום הון בצורה מקסימלית. אנו מכירים את השוק הישראלי על בוריו. כל מה שנותר לנו לעשות זה לשמוע מה מספרים הנתונים הכלכלים שלכם? מה המטרות שלכם ויחד נבנה לכם תיק השקעות אטרקטיבי והכי ריווחי שיש!

מוזמנים בחום.

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם