שלושת אלפי שקלים על עמלת פתיחת תיק? עושים לזה סוף! עמלת פתיחת תיק תוזל משמעותית!

בנק ישראל הצליח להעביר בוועדה ראשונה הצעה שאומרת שיהיה אסור לבנקים להמשיך לגבות עמלת פתיחת תיק כפי שעשו עד היום ביד חופשית. תחת רשות החוק, אלא היא תוקטן בצורה משמעותית, כדי להקל על הלווים. כמה משלמים על עמלת פתיחת תיק? למה בנק ישראל מעוניין לעזור ללווים? והאם החיסכון הוא משמעותי? כל מה שרציתם לדעת נמצא כאן בפוסט הזה. 

כמה משלמים על עמלת פתיחת תיק? 

עד כה מדובר בעמלה של אלפי שקלים. מתי הלווים משלמים אותה? כאשר מגיעים לשלב החתימות על המשכנתא, הלווים צריכים להסדיר את התשלום, יש להם אפשרות לעשות את זה בפעימה אחת מרוכזת. ויש להם גם את האפשרות של פיצול העמלה לכמה חודשים והיא נכנסת לתוך ההחזר החודשי של המשכנתא. 

כאשר אתם לוקחים משכנתא, אתם צריכים להיות מרוכזים בדיוק מה אתם משלמים על מה, כדי לא להיות מופתעים מהחזר חודשי גבוה בצורה משמעותית, או נמוך בצורה משמעותית. 

תכל'ס הלווים משלמים 0.25% על עמלת פתיחת תיק. אם סכום המשכנתא הממוצע בישראל הינו תשע מאות אלף שקלים, לפיכך העמלה הממוצעת אותה משלמים לוקחי המשכנתאות בישראל היא 2250 שקלים חדשים. 

למה בנק ישראל מעוניין לעזור לכם? 

למרות שלפי שמו של בנק ישראל – 'בנק ישראל' זה נשמע שמדובר בעוד סוג של בנק, זה ממש לא כך. בנק ישראל הוא זה שאחראי על כל הבנקים. ומה זה אומר שהוא אחראי? זה אומר שהוא שומר על האינטרסים של הלווים. הבנקים, הם עושים את הרווחים הגדולים, ובנק ישראל שומר עליהם, שהם לא יסחטו את הלקוחות שלהם יתר על המידה. 

שורה תחתונה, בנק ישראל מעוניין לחתוך בעמלת פתיחת תיק, בשביל לעזור לכם להוציא כמה שפחות כסף. למה? כי זה התפקיד שלו, להגן עליכם מהבנקים שרק רוצים למצוץ ממכם כמה שיותר כסף. 

האם החיסכון בעמלת פתיחת תיק עומד להיות משמעותי? 

בהחלט. כרגע על פי מה שנאמר בוועדה הראשונה, בנק ישראל עומד להגביל את הבנקים בגביית עמלת פתיחת עד לסכום של 360 שקלים. לא משנה אם מדובר במשכנתא של מיליון או של שישה מיליונים. איך בדיוק העמלה עומדת להיות מחושבת, זה עוד לא מספיק ברור. אבל מה זה משנה לכם, אתם יכולים להיות רגועים שאם החוק הזה יעבור עד שאתם תגיעו לשלב החתימות על המשכנתא שלכם, עמלת פתיחת תיק המשכנתא שלכם תהיה זולה בכמה אלפי שקלים ממה שהיא יכולה להיות. 

רוצים לדעת שהעתיד שלכם אטרקטיבי? הקליקו כאן כדי להכיר את המומחים של המדריך למשקיע המתחיל מחברת המפתח. 

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם