רוצים לדעת שהפנסיה שלכם בידיים טובות?

פנסיה היא לא דבר מיוחד כמו קופות גמל אחרות, לכל אחד ואחד מאיתנו יש קופות פנסיה איפה שהוא שבכל רגע נתון חיה וקיימת. אבל לפני שאנחנו ממשיכים הלאה את חיי היום יום שלנו, בואו נקדיש כמה דקות כדי לוודא שהפנסיה שלנו לא תאכזב אותנו ביום בו נרצה להתחיל להשתמש איתה. 

הדבר הראשון והחשוב ביותר בקרן פנסיה, זה תשלום דמי ניהול נמוך כמה שיותר. קרן פנסיה היא לא משכנתא, היא הרבה יותר ארוכה מכך. ולכן, כל עשר שקל שאתם משלמים תמורת דמי ניהול, עלולים להפסיד לכם מהקרן שלכם עשרות אלפי שקלים. בלי גוזמה.

אז מה יש למומחים שלנו לספר לכם על קרנות פנסיה ועל הריווחיות שלהן?  

על פי מחקרים שנעשו מתוך בדיקת קרנות פנסיה הפועלות בפועל, מצאו כי הריווחיות של קרן פנסיה הכי מושפעת מאחוזי התשואה שהקרן מסוגלת להפיק מהכסף שלכם. כאשר אתם באים לבחור קרן פנסיה, ואתם שומעים כי יש אחוז אחד בהבדלים בין צבירת אחוזי התשואה, אתם לא מייחסים לכך חשיבות. אבל תבינו שבפועל זה מאוד משמעותי. הבדל של אחוז אחד בשנות העבודה שלכם, עלול לשנות ב- 20% את הקצבה החודשית שלכם! מדובר במאות שקלים מדי חודש. 

גם אם יש הבדלים משמעותיים בתשלום דמי הניהול, בסופו של יום כאשר מגיעים לגיל הפרישה, לא יחושו הבדלים כל כך מהותיים בין קרנות פנסיה שגובים עליהם הרבה כסף לעומת כאלה שפחות. בסופו של דבר, לא כמה אתם משלמים עבור הפנסיה שלכם קובע כמה כסף תרוויחו ממנה בסוף, אלא תנאי הפנסיה והתמהיל שלה. 

בני כמה אתם? זה חשוב לפנסיה שלכם

לפני כשבע שנים החלה להיכנס לארץ הרפורמה של קרנות פנסיה המתאימה את סיכון הקרן שלכם על פי הגיל שלכם. הרי ככל שיותר קרובים לגיל הפנסיה, כך רוצים לקחת פחות סיכונים, זה בדיוק מה שקורה היום. ככל שאתם צעירים יותר כך יש הכסף שלכם נמצא בסיכון גבוה יותר, אך עם רווחים גבוהים יותר, אבל עם כל שנה שאתם מתקרבים לגיל הפנסיה כך רמת הסיכון על הקרן שלכם הולכת וקטנה. 

כדי שהתוכנית הזו תהפוך להיות ברת ביצוע, חילקו את האוכלוסייה בארץ לשלושה קבוצות. קופות העמיתים עד גיל חמישים נמצאים בסיכון של 45% מניות. חוסכים מגיל חמישים עד גיל שישים חשופים ל- 35% מניות וחוסכים מגיל שישים ומעלה, חשופים רק ל- 20% מניות. 

לכל אחד מהחוסכים יש את האפשרות לבחור באיזה מסלול קרן הפנסיה שלו תתנהל. אבל אם אתם לא יודעים או לא זוכרים שבקשו ממכם פעם היכן לנהל את קרן הפנסיה שלכם, יש מצב שהיא פשוט נמצאת במסלול המותאם לגיל שלכם. 

הקליקו כאן והמומחים של המדריך למשקיע המתחיל יסבירו לכם מה שתרצו לדעת על הפרישה שלכם. 

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם