רגע לפני ההתפטרות, קראו את הכתבה הזו

לא מרוצים מתנאי העבודה? מציעים לכם עבודה עם משכורת שווה יותר? לפני שאתם מגישים בקשה להתפטרות אתם צריכים להבין שיש לכם מה לבדוק בנושא. אחד הדברים הכי הגיוניים שקורים בחיים של האנשים זה לחשב מסלול מחדש. זה יכול להיות מאלף ואחת סיבות. אבל בפועל לפני שעושים את הצעד הזה צריכים להתכונן אליו כמו שצריך. 

תנו הודעה מראש, אל תעשו הפתעות

החוקה במדינת ישראל מקיפה גם את הנושא הזה. וחשוב שתדעו שאם אתם מפחדים להגיד את זה לבוס שלכם בפה מלא ויש לכם תכנון בוקר אחד לא להופיע, יכול להיות שתקבלו מכתב התייצבות בבית משפט ותדרשו לשלם לבוס שלכם פיצויים על זה שלא הודעתם לו מוקדם. למעסיק יש זכות לנכות ממכם את המשכורת האחרונה על כך שלא הודעתם לו מראש. 

אם חתמתם חוזה עם המעסיק שלכם לפני התחלתם את העבודה אצלו, יכול להיות שחתמתם לו על תקופת העסקה מסוימת ולכן, חשוב מאוד שתבדקו את זה עם עצמכם. אבל גם אם לא, הכללים מבחינת החוק הם כאלה: עובד הנמצא חודשים ספורים בעובדה חייב להודיע למעסיק שלו יום כנגד חודש. כלומר, אם עבדתם ארבעה חודשים ועכשיות אתם מעוניינים להתפטר אתם צריכים להודיע לבוס שלכם ארבעה ימים מראש. זה רלוונטי עד חצי שנה מיום תחילת העבודה. מחצי שנה ומעלה על כל חודש נוסף אתם צריכים להודיע לבוס עוד יומיים וחצי מוקדם יותר. 

תבדקו את הזכאות שלכם לקבלת פיצויים

ידוע שרק עובד שפוטר על ידי המעסיק זכאי לקבל פיצויים. אבל חשוב שתדעו שזה לא תמיד כך. הרי מהמשכורת שקיבלתם מדי חודש נוכו תשומים שונים. ולכן, אם למשל צברתם כסף בקופה שהבוס שלכם שמר עליה בשבילכם, הכסף הזה מגיע לכם ביושר. נכון שהכסף המופרש לשם מדי חודש מבוסס על הפרשות המעביד לטובת העובד. אבל עדיין זה כסף שהוא שם בשביל העובד שלו. וזה כבר לא שייך למעסיק. 

קחו בחשבון שבתקופה הקרובה אתם לא זכאים לדמי אבטלה עובד מפוטר, זכאי תמיד לקבל דמי אבטלה באופן מיידי. אבל עובד שמעצמו ביצע את הצעד הזה, צריך להמתין מספר חודשים עד שיאשרו לו דמי אבטלה חודשיים. אנו מאחלים לכם שעד שיאשרו לכם דמי אבטלה, כבר תמצאו עבודה משתלמת מאוד. 

קחו את התלוש האחרון שלכם להתייעצות עם רואה חשבון בתלוש האחרון שלכם אתם צריכים לקבל את כל ימי החופשה שלא ניצלתם במהלך ימי העבודה שלכם. בנוסף על כך חשוב לקבל את דמי הבראה שהספקתם לצבור יחד עם עוד תשלומים מן הסוג הזה שמגיעים לכם בגין התפטרותכם. על מנת לקבל את הכספים השמורים לכם בקופת גמל אתם צריכים לבקש מהמעסיק שלכם מכתב בו הוא משחרר לכם את הכסף המגיע לכם מקופת הגמל שלכם. 

צברתם סודות מקצוע אצל המעסיק הקודם? תזהרו עם זה יכול להיות שבחוזה העבודה שלכם חתמתם על סעיף בו אתם מתחייבים שלא תעבדו לעולם אצל חברה מתחרה בעתיד. יש פעמים שבית דין לא יקבל את הסעיף הזה. אבל חשוב שתדעו שיכול להיות שהמעסיק הקודם שלכם הוא בן אדם מסודר והוא טיפל בכך שסעיף זה יהיה מוכר חוקית ולכן, זה עלול להיות דבר לא חכם מצדכם. בקיצור תבדקו את העניין. 

כסף, כסף, כסף… בסופו של יום אתם צריכים לראות שכל התהליך המסובך הזה יהיה שווה לכם מבחינה כספית. אם אתם רוצים להתפטר בגלל סיבה ספציפית, דברו עליה עם המעסיק גם אם זו סיבה לא נעימה. כי לפעמים דבר שאצלכם נראה חסר תקווה, אצל אחרים זה בהינף יד נעשה פשוט וקל. 

מוזמנים לשמוע מהמומחים שלנו מה יש להם להציע לכם כדי לצאת מכל מצב מביש בנושאים הפיננסים. הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם. 

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם