קרן השתלמות/מתי? איך? כמה? למה?

קרן השתלמות זו קרן משתלמת במיוחד. איך נעשים עמיתים בקרן זו? מה חשוב לדעת לפני שמצטרפים לקרן השתלמות? כבר דנו על קרן השתלמות בכתבה הקודמת אבל כעת נמשיך לעוד פרטים שודאי יעניינו אתכם לשמוע. 

לפי מה העובד זכאי לקרן השתלמות? 

למרות שקרן השתלמות זה דבר כל כך משתלם, עדיין זה לא אומר שכל מקום עבודה אליו תפנו לעבוד, יתן לכם קרן השתלמות. מה כן? בדרך כלל כאשר הולכים לעבוד בגופים ממשלתיים כמו שדה תעופה, מכבי אש ואפילו עיריות מקומיות, קרן השתלמות זו חובה מצד המעסיק. במקום לשלם הרבה כסף מדי חודש, הוא משלם פחות שכר ממה שהיה יכול אבל הוא מפריש לקרן השתלמות בה העובד יהנה מרווח עתידי גדול יותר. 

אבל, ברוב רובם של מקומות העבודה, העובדים כלל לא יודעים שקיימת אפשרות כזו שנקראת קרן השתלמות. אבל כמובן שאם אתם חושבים כי מגיע לכם צ'ופר על מסירות לעבודה, ואתם רוצים להבטיח את עתידכם הכלכלי, הדבר הטוב ביותר שהבוס יכול לתת לכם, זה קרן השתלמות. לכן, אם אתם חושבים כי הבקשה תיפול על אוזניים קשובות, לכו על זה. 

עצמאיים? גם אתם יכולים להיות עמיתים בקרן השתלמות

קרן השתלמות אמנם מוכרת יותר כצ'ופר לעובדים שכירים, אבל גם אתם יכולים להיות עמיתים בקרן השתלמות. איך? אתם מפרישים על עצמכם כסף לטובת קרן השתלמות. אבל בגלל שאין גם שכיר וגם מעסיק, אתם אלו שתשלמו את כל ההפרשה החודשית לטובת קרן ההשתלמות.  

איך פותחים קרן השתלמות? 

כדי לפתוח קרן השתלמות על המעסיק שלכם, להגיש בקשה לחברת ביטוח או חברת השקעות בה אתם מעוניינים להיות עמיתים. אם המעסיק שלכם יבקש ממכם לפתוח, עליכם להחתים אותו על מספר מסמכים, להגיש אותם לחברת הביטוח, והחברה אליה פניתם, כבר תעזור לכם עם המשך ההליכים עד להפעלת הקרן. 

האם צריך לשלם כסף כדי לעבור בין מסלולי קרן ההשתלמות השונים? 

ממש לא. אל תשוו את קרן השתלמות למשכנתא. נכון שבשני המקרים יש כאן גוף כלכלי שמרוויח בזכותכם כסף, אבל כאן אין את הרגולציה של בנק ישראל. ולכן, אם אתם רוצים לעבור בין מסלול השקעה אחד לאחר, אתם צריכים להגיש בקשה והבקשה שלכם תטופל עד סוף החודש. 

הכי חשוב שתדעו, כאשר אתם מניידים את קרן ההשתלמות שלכם ומעבירים אותה למסלול השקעה אחר בו הייתה עד היום, החיסכון שצברתם לא נפגע אף לא בשקל פעוט אחד. המדינה לא דורשת, לא עמלות ואף לא קנסות על כל צעד שכזה. לכן, אם אתם רוצים להיות בטוחים שהקרן שלכם מופקדת במקום טוב, אתם יכולים לבדוק את זה ללא בעיה, כי אם תראו לנכון שאתם מעוניינים להעביר את קרן ההשתלמות שלכם למסלול אחר, תוכלו לעשות זאת ללא בעיות וללא חסמים של אי כדאיות כלכלית.  

מתי בכל אופן צריך לשלם מס על קרן השתלמות?

מתי שהכסף לא נזיל, ונסביר. קרן השתלמות עובדת בצורה מעניינת. פעם בשש שנים אתם יכולים למשוך את הכסף ללא עמלות וללא מיסים. אבל אם תרצו למשוך את הכסף אחרי שנגמר הזמן למרות שלמעשה שום דבר לא השתנה באמת, יהיה עליכם לשלם על כך עמלות שונות. ודאי אתם שואלים, ואם אנו זקוקים דחוף לכסף כעת, מה יש לעשות כדי להימנע מתשלומים גבוהים של מס? קרן השתלמות מציעה לכם דבר מעניין: קחו הלוואה עם כמעט אפס ריביות על חשבון קרן ההשתלמות שלכם. כך הכסף שיש לכם בקרן ההשתלמות ימשיך לצבור רווחים למרות שכביכול השתמשתם בכסף. 

איך בודקים את יתרת קרן השתלמות? 

פשוט מאוד. נכנסים לאזור האישי באתר האינטרנט של חברת קרן ההשתלמות ובודקים את היתרה, את כמות הקיזוז מהמשכורת שלכם, ואת ההפרשות לקרן השתלמות. אנו מקווים בשבילכם שאחרי שתעשו זאת תופתעו אך לטובה. אבל אם לא, אתם תמיד יכולים לשכלל את ההשקעה שלכם. 

יש דרך נוספת לבדוק את היתרה בחיסכון שלכם, דרך אתר הר הכסף של משרד האוצר. 

צריכים עזרה בהוצאת הדברים לפועל?

אנו במדריך למשקיע המתחיל, נשמח להדריך אתכם בדרך  אל ההשקעה הנכונה שלכם. כי על ידי השקעות נכונות, אתם יכולים לשפר את איכות החיים שלכם ולהבטיח את עתידכם הכלכלי. הקליקו כאן ותעשו את הצעד הראשון בדרך להשקעה שלכם. 

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם