קיבלתם דירה בירושה? הדברים שחשוב לדעת

הורים רבים שעוזבים את העולם משאירים לילדיהם עיזבון מכובד, דירה. אבל כאשר מגיעים לצומת דרכים זו של קבלת דירה בירושה נתקלים בהרבה מאוד שאלות שמתעוררות. איך מעבירים בעלות דירה שהועברה בירושה? כמה מס משלמים על תהליך כזה? אז בואו נתחיל להבין מה המהות של תהליך בו מועברת דירה בירושה. 

איך מעבירים את הדירה על שם היורשים בטאבו? 

הדבר הראשון שעושים כאשר רוכשים דירה זה העברת בעלות הדירה מבעלות המוכרים לבעלות הרוכשים. גם כאשר יורשים בית, הדבר הראשון שצריך לעשות זה להעביר את הדירה לבעלות היורשים. זה שיש צוואה זה אומר שאתם יכולים עכשיו לגשת ללשכת הטאבו ולדרוש מהם להעביר את בעלות הדירה על שמכם? ממש לא. אז מה כן? זה אומר שאתם צריכים לגשת למשרד המשפטים ללשכה המטפלת בענייני ירושות כדי שיתנו לצוואה של ההורים שלכם תוקף. 

גם אם מוריש הדירה לא כתב צוואה, ניתן להגיש בקשה ללשכה לענייני ירושות שיוציאו צו ירושה, כדי שלמרות שאין צוואה, הדירה לא תלך למדינה אלא למי שאמור לקבל אותה בדין. 

אחרי שמשרד המשפטים הוציא עבורכם צו המוכיח כי ניתן לממש את הצוואה, הווי אומר שאתם יכולים לגשת ללשכת הטאבו ולהעביר את הדירה על שמכם. 

אילו מסמכים צריך להגיש לרשות הטאבו? 

העברת דירה בירושה מבחינת לשכת הטאבו זהו תהליך הנמצא בקטגוריה המיוחדת רק לו (כמו כל תהליך העברת בעלות אחר). ולכן, חשוב לדעת עם אילו מסמכים עליכם להתארגן לפני שאתם יוצאים ללשכת הטאבו. 

  • צילומי תעודות זהות של מבקשי הבקשה (היורשים). 
  • שובר המוכיח כי שילמתם את דמי העברת הזכויות בטאבו. 
  • צו מטעם משרד המשפטים – האגף לענייני ירושות, הנותן לצוואה תוקף משפטי ורשות לעשות העברת זכויות. 
  • מסמך החתום על ידי עורך דין המאמת את הבקשה להורשת הדירה. 

כמה מס משלמים על קבלת דירה בירושה? 

תתפלאו לשמוע אבל אין צורך לשלם מס על קבלת דירה בירושה. אבל חשוב לדעת שאם תמכרו את הדירה בעתיד, תצטרכו לשלם עליה מס שבח, על הרווחים שהפקתם ממכירת הדירה. זה דומה להשקעות אחרות. בגדול במדינת ישראל ובכל מדינה מתקדמת אחרת, כל משקיע צריך לחלק את הונו בין עצמו לבין קופת המדינה. כך זה בחיים. 

תשימו לב, חשוב מאוד כבר כאשר מקבלים את הדירה בירושה, להתחיל לתכנן איך בדיוק מתכננים למכור אותה (אם יש תכנון כזה), כדי שכאשר תגיעו למכור אותה לא תפסידו יותר מדי הרבה כסף על תשלום המיסים. 

רוצים לדעת עוד על עולם ההשקעות? חולמים למנף את הירושה שקיבלתם? אל תפספסו היכרות עם המומחים של המדריך למשקיע המתחיל. אנו מתמחים בכל הנושא של השקעות ומינוף השקעות. הקליקו כאן כדי שנציג יוכל לקבוע אתכם פגישה עם המומחים שלנו.

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם