קיבלתם בירושה בית? לא יודעים מה לעשות איתה? מוזמנים להכיר קומבינציות בעיסקאות נדל"ן

אנשים ישרים והגונים שאינם בקיאים בתחום הנדל"ן, יעדיפו תמיד בעת ירושת בית, פשוט למכור אותו ולקבל תמורתו מזומן וכל טוב. בפוסט הבא נרחיב קצת על עסקאות נדל"ן מן הסוג האחר. אם יש לכם קצת אומץ ואתם לא חוששים לשנות תפיסות עולם, אתם מוזמנים להצטרף למסע שלנו.

מסע לעולם של עסקאות קומבינציה בנדל"ן. 

מהי עסקת קומבינציה בתחום נדל"ן?

כישראלים טיפוסיים אנו מכירים את המושג של קומבינות יותר טוב מטוב. אבל מה בין נדל"ן למושג רשמי של קומבינה?

עסקת קומבינציה זו עסקה בה בעל הנכס אינו מעוניין להסתפק בתשואה הנכנסת לו מהנכס בלבד, אלא הוא רוצה להרוס את הנכס הקיים ולהקים תחתיו נכס גדול בהרבה שמכיל יחידות דיור או כל חלוקה אחרת של דירות או משרדים. כמובן שתהליך כזה מצריך עלויות שיכולות לעבור את המיליון ואת השני מיליון שקלים.

מה יעשה אדם שאין לו את ההון העצמי כדי לאפשר לעצמו לנצל את הפוטנציאל הגלום בנכס מבלי להיכנס לחובות מיותרים?

פשוט מאוד. בעל הנכס יערב קבלן המעוניין לקחת על עצמו את הפרויקט, ימכור לו חלק מהזכויות הקנייניות שלו על הקרקע. הקבלן יהרוס את הבית עד היסוד ויקים תחתיו את המבנה המסוכם מראש. לאחר גמר הבניה, יקבל כל אחד את חלקו בעסקה. 

את הרווחים יחלקו ביניהם הקבלן ובעל העסק בצורה שווה והוגנת בחוזה שיפרט בצורה דקדקנית מה חלקו של כל אחד מן הצדדים בעסקה. כמובן שכל עסקה כזו תהיה מלווה ומגובת בליווי צמוד של עורך דין.

זה בגדול.

מה גורם לעסקת קומבינציה להיחבא?

אם עסקת קומבינציה נחשבת לדבר כה מוצלח, מה גורם לכך שאנשים רבים לא מודעים כלל לאפשרות כזו של עסקה? כל מה שעומד בין עסקת קומבינציה וההצלחה של המשקיעים זו החסימה הרגשית. כן כן, קראתם נכון. אנשים חוששים לעשות דברים שעלולים להפוך לתהליך של יותר משלוש שנים. נשמע לכם הגיוני? כאן הנקודה. בגלל שליותר מדי הרבה אנשים זה נשמע הגיוני, נוצר פה חסם ריגשי המונע מרבים וטובים לגשת אל העסקה שעשויה להיות זו שתעלה אותם ברף העושר שלהם, פשוטו כמשמעו. 

למה לא כל בית חד קומתי עובר תהליך של עסקת קומבינציה?

יש שיקולים רבים הנלקחים בחשבון.

גיל המבצעים

התעסקות סביב הבניה והשבחת הנכס עלולה להימשך על פני שנים אחדות. אם גיל הלווים אינו נמנה בשנות ה 20-30 בלשון המעטה, אין סיבה שימתינו שנים ארוכות עד שיראו את התוצאות המניבות. לכן, להם ספציפית זה פחות מתאים. אך, תמיד יכולות להיות דעות שונות ומנוגדות ולא כאן המקום לפרטן.

יכולות פיננסיות

זקוקים למזומנים באופן נואש? אתם יכולים להסתפק במכירת הדירה העומדת לרשותכם. המינוס העיקרי בעסקת קומבינציה היא ההמתנה הארוכה עד לקבלת התוצאות בשטח. לכן, אם אתם זקוקים לכסף זמין ונזיל, תפקידכם הוא לוותר על הרווח הקורץ בעתיד ולמכור את הבית כמו שהוא עכשיו ללא הגדלתו והשבחתו.

מהן הנקודות החשובות בעת חלוקת הזכויות וחתימת החוזה בין הקבלן לבעל הנכס?

  • מפרט ולוחות זמנים. יש לכסות את הנושא עם חתימת כל עסקה מול קבלן. הקבלן יחתום על זמן בו הוא מתחייב לסיים את בניית הפרויקט. 
  • חלוקת הנכס העתידי בין הקבלן לבעל הנכס לאחר גמר הבניה. סעיף זה נשמע הסעיף המשמעותי ביותר. אבל מומחי המגזין למשקיע המתחיל אומרים כי והיה ולא חתמתם על לוח זמנים מפורט כהלכה עם הקבלן, פיספסתם את הכל. כן כן, גם את החלק של האחוזים הגבוהים. 

לסיכום:

אם מציעים לכם עסקת קומבינציה אל תחששו ללכת על זה. 

מכירים את המושג של אם אין סיכון אין סיכוי? זה משפט המשקף את המאפיין הראשי של עסקת קומבינציה. כל הפואנטה בעסקת קומבינציה נעוצה בסיכון ובכל מה שלא מקובל בעסקאות הנדל"ן הנפוצות. אך אל לכם לחשוש כל כך, אם אתם עושים את הכל בליווי מקצועי של המומחים שלנו, תראו איך הכל יזרום לכם על מי מנוחות. 

הכירו את המגזין למשקיע המתחיל!

אנו במגזין למשקיע המתחיל שמנו לנו ליעד לתת יד לכל מי שמבקש מאיתנו את העזרה המקצועית, הפיננסית הבירוקרטית שלנו. 

ידע זה כוח. 

עשרות תיקי לקוחות שלנו מדברים בעד עצמם. תנו לנו לעשות עבורכם את העבודה ולהוכיח לכם שגם אתם יכולים להפוך למשקיעים מוצלחים עם השקעות נדל"ן מוצלחות ומניבות. הקליקו כאן ובכך תעשו את הצעד הראשון עבור ההצלחה הכלכלית שלכם.  

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם