קופת גמל להשקעה

בעבר, יכולנו להפקיד כסף לחיסכון בקופת גמל הונית, ואחרי חמש עשרה שנה למשוך את כל הסכום ללא תשלום מס. ב-2008, קופות הגמל ההונית נסגרו והפכו לקופות גמל לתשלום קצבה (מה שלא היה שימושי עבור רבים שרצו לחסוך). רק ב 2016 נפתחו קופות הגמל להשקעה.

נכון להיום, בקופת גמל להשקעה אפשר לחסוך החל מסכומים קטנים ועד 71,000 ₪. את הקופה ניתן למשוך מתי שרוצים, ולא צריך לשלם קנס על פירעון מוקדם, חוץ מאשר מס על הרווחים מהחיסכון. 

מה ההבדל בין קופת גמל לבין קופת גמל לתשלום קצבה?

קופות גמל וקופת גמל לתשלום קצבה דומות מאוד. בשתיהן יש מנהלי השקעות, הן פועלות לפי החוק לקופות גמל, שוק ההון מפקח עליהן ויש שקיפות רבה בין המשקיע למנהלי הקופה.

אך כמובן שיש ביניהן גם הבדלים, אפשר למשוך את הסכום מקופת הגמל להשקעה בכל זמן, ועבור איזו מטרה שרוצים. לעומת זאת, קופת הגמל לקצבה משמשת שכירים ועצמאים לחסוך כסף לתקופת הפנסיה (לא צריך לשלם ביטוח לקופת גמל). את הכסף שיש לכם בקופת הגמל, תוכלו למשוך רק לאחר שתגיעו לגיל הפרישה.

למה משתלם לחסוך בקופת גמל

משרד האוצר רוצה לעודד את הציבור לחסוך כספים לעתיד. ולכן, החליט לתת הטבות למי שחוסך בקופות הגמל. 

אם תמשכו את כל הכסף מהקופה לאחר גיל הפרישה, כל הרווחים שתקבלו מהחיסכון מקופת הגמל, וכמוהו גם הקצבה, לא יהיו חייבים במס.

בקופת גמל להשקעה תשלום המס על הרווחים שיש מהצבירה בקופה נדחה. רק כשתמשכו את הסכום, תידרשו לשלם מס. תודות לתשלום המס שנדחית רק לסוף התקופה, אפשר לקבל חיסכון גדול יותר. הרי על הכסף המצטבר מצטברים תשואות בהתאם…

למה זה שווה לכם כמשקיעים?

שוק ההון מפקח על הפעילות של קופות הגמל. ולכן, הוא החליט על חוקים שיגנו על מי שמשקיע בקופות גמל. בנוסף, אם אתם מעוניינים לעקוב אחרי הקופה שלכם, תוכלו להסתכל באתרים שנותנים מידע בשקיפות מלאה על כל הקופות.

בשנה האחרונה, חלו שינוים בתחום ואפשר לנייד את הקופה מחברה אחת לאחרת  ולא רק בין מסלולים שונים באותה חברה. יש פעמים ולאחר שעוברים כמה שנים מאז שהתחלתם את החיסכון הכספי בקופה, אתם רוצים לבחור בחברה אחרת עם תנאים יותר משתלמים, ושירות טוב יותר.

לסיכום, אנו ממליצים לכם לפתוח קופת גמל ולחסוך כסף. החיסכון חשוב מאוד ויכול לעזור לכם בעתיד. אם אתם מסתבכים בתחום, תוכלו לפנות ליועץ פנסיוני מקצועי שיכוון אתכם לחיסכון המתאים עבורכם.

לקביעת פגישת ייעוץ, הקליקו כאן!

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם