מתכננים למשוך כסף מקרן השתלמות? ככה תוכלו לעשות את זה בלי לשלם מס!

קרן השתלמות זו אחת מההשקעות הכי חכמות ומכניסות. אבל הכסף אינו נזיל בכל תקופה שהיא, אלא אחת לשש שנים אתם יכולים לקחת שנת שבתון, או למשוך את הכסף מקרן השתלמות. זה משתלם מאוד. אבל הכי משתלם, זה שאין מס כאשר מושכים את הכסף בזמן הנכון. אחרי בדיקת נתוני השטח ותחקיר אנשים בפועל, אין עוד מכשיר פיננסי המשתלם כמו קרן השתלמות. 

מה עוד טומנת קרן השתלמות? 

אתם צריכים להבין שבכל ששת השנים עד לפעם הבאה שהכסף יהפוך לנזיל, הכסף כאילו נעול בתוך קופה, ואי אפשר להגיע אליו. כמובן שתמיד אתם יכולים לקחת את הקופה שלכם ולשבור אותה, אבל זה יעלה לכם הרבה מאוד כסף, ותאלצו לשלם למדינה מס גבוה מאוד. 

בתקופת השיא של משבר הקורונה, נתנו לאזרחים בעלי קרן התשלמות, למשוך כסף חופשי כדי להקל עליהם את עול הקורונה הקשה. גם אם כעת עברו רק שלוש שנים מהפעם הקודמת שהקרן היתה נזילה. משיכת קרן השתלמות ללא הגבלת מס היתה בתוקף מחודש אוגוסט ועד ספטמבר. התנאים שהיו צריכים לעמוד בהם כדי לבצע את הפעולה הם: 

  1. ההכנסה שלכם או של בן הזוג שלכם ירדה מייד בתחילת המשבר בהשוואה לאותה תקופה בשנה הקודמת? אתם יכולים למשוך את הכסף שלכם ללא עמלות. 
  2. יצאתם לחל"ת? גם אתם יכולים למשוך את הכסף. 

כמה כסף נתנה הממשלה למשוך? 

הרי לא חשבתם שגם תקבלו אפשרות למשוך את הכסף בזמן שאינו מקובל, וגם תוכלו למשוך אותו בלי הגבלה… הסכום הגבוה ביותר שיכל עמית למשוך מהקרן הינו 52,000 שקלים. את הסכום הזה ניתן גם היה לחלק לשבע פעימות. 

בחרתם למשוך את הכסף בפעימות? 

כאשר בוחרים באפשרות זו, אתם צריכים לפני כל פעימה מחדש למלא טופס בקשה לקבלת הפעימה. גם אם הפעימה אושרה לכם. אם שכחתם למלא את הטופס, לא תקבלו החודש את הפעימה. וגם אחרי שכן הגשתם את הטופס, יקח לפחות שבוע עד שהכסף יעבור אליכם. 

יש לכם תלוש שמן? בקשו מהמעסיק להצמד לתקרה 

למה הכוונה? כאשר מפקידים מדי חודש סכום של עד 1,570 שקלים, פטורים ממס רווחי הון. אבל אם אתם מפקידים יותר מזה, אתם צריכים לשלם רבע מהכסף שלכם בקופה, לקופת המדינה. ולכן, חשוב מאוד להקפיד שלא לעבור את הסכום הזה מדי חודש. 

האם מומלץ למשוך את הכסף מוקדם? 

כמובן שזה שאתם יכולים לעשות זאת, זה לא אומר מילה על כך שזה טוב או לא טוב. ולכן, לפני שאתם מתלהבים מכך שתוכלו להגדיל את העו"ש שלכם, בדקו עם עצמכם עד כמה אתם חייבים את הכסף כי בתוך הקופה שלכם, יש לו סיכוי לגדול, אבל בחשבון הבנק שלכם יש לו סיכוי רק לצאת ולהתבזבז. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של המדריך למשקיע המתחיל.

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם