מתי כדאי לכם לקחת משכנתא?

יש מי שיגיד שהשאלה מצחיקה אותו. מה זה מתי? מתי שאנחנו רוצים לקנות דירה… אבל לשאלה הזו קיימות תשובות מגוונות. בכל אופן, כדי לקחת משכנתא בעיתוי הנכון צריך לדעת מתי טוב לקחת את המשכנתא ובאיזה שלב בחיים. תכל'ס, רק אחרי שיש את כל התנאים כדי לקבל משכנתא בסיסית, יכולים לקחת משכנתא. המשיכו לפוסט של חברת המפתח והמדריך למשקיע המתחיל שיעזור לכם להבין איך אתם צריכים להתכונן למשכנתא. 

בדקו שיש לכם מספיק הון עצמי לעומת אחוזי מימון

הון עצמי – הכסף שאתם מביאים למוכרים מהכיס הפרטי שלכם. 

אחוזי מימון – הכסף שהבנק משלם למוכרים שלכם וההלוואה שלכם. 

מה הכוונה לבדוק שיש מספיק הון עצמי? נסביר. למה לא כולם רוכשים דירות? כי לא כולם יכולים. אבל אם הבנק משלם את הדירה, אז למה לא כולם מבקשים מהבנק שיתן להם הלוואת משכנתא, ורוכשים עם זה דירה? כי כדי שהבנק יביא את הכסף לעסקה, הוא חייב לראות שגם אתם משתתפים עם סכום מינימלי. מה הוא הסכום הכי מינימלי כדי לבקש מהבנק לתת משכנתא? 25% משווי הנכס. הווי אומר, כדי לרכוש דירה בשני מיליון שקלים, עליכם להביא מהבית 500,000 שקלים. ואז ישלים הבנק את ה-1.5 מיליון הנותרים. ככה זה עובד. 

מהו הזמן בו נכון לרכוש דירה? מתי שיש לכם מספיק הון עצמי. הבעיה העיקרית במשכנתאות עם הון עצמי מינימלי, זה שהריביות הן מאוד יקרות. לכן, אם יש לכם סבלנות להמתין שיהיה לכם עוד הון עצמי בחיסכון שלכם, זה יהיה צעד חכם מאוד מצדכם. אתם צריכים להיות מודעים לכך, שעל ריביות במשכנתא משלמים מאות אלפי שקלים. לכן חשוב שתזכרו שההבדלים במחירי הריביות יכולים להגיע עומאות אלפי שקלים כמו כלום. 

בדקו שיש לכם מספיק הכנסות מדי חודש

אתם חייבים להוכיח לבנק שיש לכם הכנסה חודשית. איך מוכיחים? על ידי הצגת תלושי משכורת. איך בודק הבנק את ההכנסה החודשית שלכם לעומת המשכנתא? הבנק לוקח את סכום ההחזר העתידי שלכם (הכסף שאתם עתידים לשלם לבנק מדי חודש – המשכנתא שלכם), ומכפיל אותו פי שלוש – וזו התוצאה. כלומר, הבנק מפצה לראות שיש לכם לפחות פי שלוש מגובה המשכנתא, הכנסה פנויה. 

נסביר זאת במספרים. לכל אחד מאיתנו יש הוצאות שוטפות. ארנונה, מים, חשמל, גז, מנוים, הוראות קבע קבועות וכו'. הבנק יקח את המשכורת הממוצעת שלכם (אם אתם עצמאיים, תידרשו להציג את שומת המס שלכם), ויוריד ממנה את כל ההוצאות השוטפות, ואז הוא יצפה לראות שהמשכנתא שלכם היא שליש מההכנסות. 

בדקו שיש לכם מספיק הכנסות מדי חודש

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם. המומחים של המדריך למשקיע המתחיל ישמחו לתת לכם מענה בכל עת ללא עלות. המשכנתא שלכם עשויה להיות הרבה יותר טובה ובעלת תנאים משופרים בהרבה עם המומחים שלנו. 

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם