מי זכאי לקבל פטור ממס רכישה? 

הפחד הגדול ביותר של רוכשי דירות, זה מס הרכישה. זה עלול לייקר את הדירה בעוד עשרות רבות של אלפי שקלים. בפוסט הזה נבין יחד, מי זכאי לקבל פטור מתשלום מס רכישה? מתי משלמים בכלל מס רכישה? ועוד. 

הנחה לאוכלוסיות שונות

נכים, ניצולי שואה, נכי מלחמה, משפחות שאיבדו את קרוביהם, עיוורים ואפילו חלקית. כאשר אוכלוסיות אלה רוכשות דירה למגורים, הם זכאים לפטור מושלם ממס רכישה. אך כאשר הם רוכשים דירת יוקרה במחיר של עד שתיים וחצי מיליון שקלים, הם צריכים לשלם מס של חצי אחוז על חלק ההפרש שבין מיליון שבע מאות לבין מחיר הדירה – מס נמוך מאוד. 

אם זכאי להנחה רכש דירה ביותר משניים וחצי מיליון שקלים, כל מחיר הדירה יהיה תחת מס רכישה של חצי אחוז. עד כאן לגבי דירה ראשונה. 

כאשר מדובר ברכישת דירה להשקעה הכללים קצת משתנים. 

דירה להשקעה תחויב במס של חצי אחוז, לא משנה מה המחיר שלה. אם רוכשים קרקע להשקעה, החלק עליו פיזית עומד להיבנות בניין או דירה, יהיה זכאי למס בהנחה – חצי אחוז מס. זאת בתנאי שהדירה תבנה תוך שנתיים מהיום בו הרכשה הקרקע (דבר שהוא די לא הגיוני). על כל שאר השטח, המס יהיה כמו המס המקובל בקרקעות להשקעה. 

לאיזו הנחת מס רכישה זכאים עולים חדשים? 

עולים חדשים מוגדרים כך, משנה אחת לפני שהם עלו לארץ ועד שבע שנים אחרי שהם כבר גרים כאן. לעולים יש הנחה בכל סוג של רכישת נדל"ן, רכישת דירה, רכישת קרקע ועוד. המס המופחת עבור עולים חדשים הינו חצי אחוז עד מחיר של מיליון שמונה מאות, וחמישה אחוז מעל מיליון שמונה מאות (בלי הגבלה). 

איזו הנחה זכאים בני משפחות שכולות? 

הורים של חיילים שנהרגו במבצעים צבאיים ויתומים עד גיל ארבעים, זכאים לשלם רק חצי אחוז מס לא משנה באיזה מחיר הם קנו ומה סוג הרכישה. עם ההנחה המשמעותית הזו, ניתן לעשות רק שתי עסקאות רכישה. 

מתי משלמים מס רכישה? 

את התשלום עבור המס, יש להעביר לרשות המיסים בתוך חודשיים מיום חתימת החוזה. אם בתוך חוזה הרכישה אתם חותמים על כך שאתם מקבלים את הנכס רק בעוד תקופה ארוכה, תוכלו לשלם מאוחר יותר את המס באחד מהתנאים הבאים:

  • לאחר שהרוכש כבר שילם יותר מחמישים אחוז משווי העסקה. 
  • העברת הזכויות לטובת הרוכש בטאבו. 
  • החזקה בנכס רשומה לטובת הרוכש. 

אם למישהו יש זכות לדחות עבורכם את תשלום מס הרכישה זה לרשות המיסים של מדינת ישראל. חשוב לדעת שאם אתם דוחים מס רכישה, גם מהסיבה המוצדקת ביותר, אחר כך אתם משלמים גם את הריביות על התקופה הזו. אין מתנות חינם. 

צריכים עזרה בכל התהליכים המסובכים של רכישת דירה? אין לכם כוח להתעסק עם הבנקים ועם כל מי שצריך כדי להוציא משכנתא עבור הדירה שלכם? אנחנו כאן בשבילכם. הקליקו כאן לתיאום פגישת היכרות עם המומחים של חברת המפתח שיעזרו לכם לקבל את השירות הטוב והמהיר ביותר.

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם