מה קרה בשוק הדירות והנדל"ן בסיכומה של שנה? 

עליית המחירים ב2021 היתה מרשימה מאוד. מחירי הדירות עלו במהלך השנה בממוצע של עשרה אחוזים תמימים. מומחים נדל"ן צופים כי בשנה הקרובה העלייה לא צפויה להיעצר ואם לא שהמדינה תחליט לעשות משהו בנידון הקטסטרופה תמשיך ללוות אותנו. הקטע ההזוי הוא שזוגות צעירים פשוט לא חוששים לקפוץ למים, ולוקחים על עצמם הלוואות לדיור בשווי של מיליון שקלים. אם היו מספרים לבן אדם לפני שבע שנים את המציאות הזו, הוא לא היה מאמין. ומה כבר היה מצב מחירי הדירות לפני שבע שנים?!…

רק בעלי יכולת יכולים להרשות לעצמם לקנות דירות? 

לא בדיוק. יחד עם כל התפתחות עליית המחירים, יש גם עלייה משמעותית ברכישת הדירות באזורי הפריפריה. כלומר, מי שרוצה לקנות דירה, ואין לו הון עצמי גבוה כדי להרשות לעצמו לקנות דירה באזור המרכז, פונה לרכוש דירה באזורי פריפריה, שם מחירי הדירות זולים משמעותית ממחירי הדירות במרכז. 

מה גורם למחירי הדיור להיות גבוהים כל כך? 

מומחים בתחום טוענים שהסיפור מתחיל בשיווק לא נכון של קרקעות ובאי תכנון נכון של השוק. כלומר, בערי הפריפריה, כמו דימונה, שם יש הרבה מקום לבנות, מתכננים בניה של שכונה חדשה, ואין בכלל מספיק מי שיקנה שם דירות חדשות. ואילו באזורי המרכז, שם רוב הציבור מעוניין לרכוש דירות, אין כמעט בניה מחודשת. הפרויקטים שכן נבנים, עוד לפני שמפרסמים אותם, כל הדירות נמכרות במחירים מטורפים. 

באשדוד לדוגמא, יש בניה חדשה באזורים ישנים בהתחדשות עירונית, כלומר, הוספת מספר קומות והרחבת הדירות הקיימות בפרויקטים של תמ"א 38. באחד הפרויקטים בעיר, הקבלן לא מוכן למכור את הדירות החדשות שעל הנייר. הוא טוען שיש לו הון עצמי וליווי בנקאי, והוא לא בלחץ למכור את הדירות היום, הוא מעדיף לחכות עוד שנה שמחירי הדירות יעלו עוד, ורק אז למכור את הדירות. עד כדי כך זה המצב…

האם הקורונה השפיעה על שוק הנדל"ן בארץ? 

אז זהו שלא. לא היה תחום שלא נפגע מנגיף הקורונה פרט לשוק המקרקעין ומכירת דירות. אנשים המשיכו לקנות דירות, כאילו אין מגפה שמשתוללת וכאילו הם יודעים מאיפה הם הולכים לשלם את המשכנתא. העובדות מוכיחות שהביקוש כל כך חזק, שאנשים מנצלים כל שניה כאילו זו הזדמנות לקנות דירה, רגע לפני שתהיה עוד קפיצת מחירים. ותכל'ס, הם צודקים. 

חולמים לקנות דירה? לא יודעים מאיפה תשיגו את המימון? 

אתם מוזמינם להכיר את חברת המפתח – המדריך למשקיע המתחיל. אנו מתמחים בליווי של משקיעים, זוגות, משפחות וכל מי שיש לו חזון להצליח בשוק הנדל"ן ורצון לקדם ולמנף את הכסף שלו. אנו חברה של יועצי משכנתאות ומזמינים אתכם להכיר משכנתא אטרקטיבית שלא תוכלו למצוא בעוד אף מקום אחר. כי למומחיות ולקשרים אין תחליף. הקליקו כאן כדי לקבוע פגישה ללא עלות עם המומחים שלנו.

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם