מה קורה עם מיסוי נדל"ן במצבים שונים? השאלות והתשובות להם חיכיתם!

מדינת ישראל ציינה בשנים האחרונות, שיא של כל הזמנים בכמות המשכנתאות הנלקחות בה. זה פשוט לא יאומן איך במדינה כל כך קטנה יש כל כך הרבה עסקאות רכישה בתחום הנדל"ן. כמה קטנה ככה עמוסה. זה המצב. ככל שיש יותר קונים כך יש יותר חוקים, ככל שיש יותר חוקים כך יש יותר שאלות. המומחים של המדריך למשקיע המתחיל ראו את המצב והם רוצים לענות לכם תשובות על השאלות שלכם. מוזמנים להמשיך איתנו.

והנה השאלות והתשובות לפניכם

שאלה / מה עדיף מבחינת מס, לרכוש דירה להשקעה או לשפר דיור?

אנחנו זוג נשוי ויש לנו דירה משותפת בשווי 1.7 מיליון , הנמצאת על שם של אחד מאיתנו. הדירה הזו שלנו כבר עשרים שנה.  כעת יש לנו שתי אופציות: או למכור את הדירה שלנו ולקנות דירה אחרת בשווי  מיליון 2.3 ש"ח, או לקנות את הדירה הנוספת בלי למכור את הבית שלנו  על ידי משכון הדירה הקיימת שלנו ועל ידי תוספת של חסכונות שעוד לא שברנו. מה אתם ממליצים לנו לעשות? 

תשובה

בשני המקרים תצטרכו לשלם מס גבוה מאוד. פעם יהיה זה מס שבח ופעם שניה יהיה זה מס רכישה ונסביר. לפני האופציה הראשונה, אתם עומדים למכור את הבית שלכם ולשלם מס שבח גבוה מאוד כי מסתבר שכאשר קניתם את הדירה שלכם היא היתה שווה חמישית משוויה כיום. ואילו באופציה השניה אתם עתידים לשלם מס רכישה גבוה מאוד בגלל שכאשר קונים דירה שניה אי אפשר לקבל פטור ממס רכישה. בקיצור, בשני המקרים אתם משלמים, השאלה היא האם יש לכם כוח להתחיל לשלם משכנתא גדולה על בית נוסף. 

שאלה / ברכישת נכס משותף מי מחויב במס רכישה?

אני ועוד שני חברים שלי מעוניינים לקנות יחד דירה להשקעה כאשר לכל אחד מאיתנו יש הון עצמי של 300 אלף שקלים. אחרי שהדירה תהיה שלנו נחלק אותה, ושכר הדירה ממנה תחולק בין שלושתינו שווה בשווה. אבל יש עוד נקודה קטנה, לאחד מאיתנו יש כבר דירה על שמו. מה אתם אומרים על מהלך שכזה? 

תשובה

אם תלכו על זה, אתם חייבים לעשות חוזה תנאים מול עורך דין שייקח חסות על העניין. כי אם אחד רוצה למכור את הדירה יום אחד ואחרים לא רוצים? ומה יהיה ביום בו יצטרכו לתקן משהו בדירה ולאחד אין שקל לשלם כרגע שום דבר? כדי להימנע מוויכוחים מיותרים, אתם חייבים לעשות הסכם מסודר שעורך דין יאכוף אותו. כדאי שתדעו כי השקעה יחד עם שותפים עלולה להביא אתכם למקומות לא נעימים שלא חלמתם עליהם בתחילת הדרך. קחו את זה בחשבון. 

שאלה / כמה אחוזי מימון ניתן לקבל למשכנתא שניה?

לאשתי יש דירה על שמה, וכעת אנחנו רוצים לרכוש יחד דירה משותפת. כמה אחוזי מימון נצליח לקבל מהבנק? 

תשובה

מאחר ועבור האישה זו דירה שניה היא זכאית רק ל 50% מימון מהבנק. אך באותה מידה זה תלוי אם לך מדובר בדירה ראשונה, אם כן, רק אתה תהיה זכאי ל 75% מימון מהבנק. מה עושים? הבנק לוקח את שני המספרים ועושה ממוצע ביניהם. כך שאתם זכאים יחד ל- 62% מימון מהבנק. 

רוצים לדעת עוד? 

הכירו את המומחים של המדריך למשקיע המתחיל. עצם זה שיש לכם שאלות בנושאים שכאלה, סימן שאתם מתקדמים בחיים. אנחנו שמחים שאתם נמצאים על הגל של משקיעי ישראל, זו דרך יפה מאוד להגיע להכנסה פסיבית בישראל של 2021. בואו אלינו ותהנו משרות ייעוץ משכנתאות, כלכלת המשפחה, יעוץ עסקי וכל מה שאתם צריכים כדי להתקדם בחיים הכלכליים שלכם. 

אני רוצה להיפגש עם המומחים של המדריך למשקיע המתחיל.

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם