מה צריך לדעת על "חיסכון לכל ילד"?

מי הגה את הרעיון

משרד האוצר פיתח את תוכנית חיסכון לכל ילד. ביטוח לאומי כמובן עודד תוכנית זו, בה המדינה מפקידה לטובת כל אחד מילדי ישראל עד גיל 18, 50 שקלים מדי חודש. ההורים יכולים להפקיד גם כן 50 שקלים מדי חודש אם יחפצו בכך. הסכום המקסימלי להפקדה הינו 100 שקלים. הסכום המופקד ירכיב את החיסכון שיצטבר.

זה ממש דומה להפקדות לטובת קרן הפנסיה. כאשר כל החיים האדם מפקיד לעצמו כסף וכאשר הוא מגיע לגיל המתבגר, הוא מקבל את הכסף שחסך בתוספת ריביות שהוצמדו לו. אם יש לכם אפשרות להפקיד גם כן את הכסף לקופת ה"חיסכון לכל ילד" של הילדים שלכם, אל תתמהמהו. זה יכול להגיע לסכומים של אלפי שקלים ואף יותר מכך.

מה מאפיין תוכנית חיסכון לכל ילד?

ה+ העיקרי בהפקדות לכל ילד, זה הכמות הקטנה, קטנה ובסוף התוצאה היא טובה. כי בינינו, מה זה 50 שקלים? אבל מה לעשות ש 50 שקלים מצטברים ומגיעים בסוף לתוצאה מדהימה.

הורים רבים לא מודעים לכך שהם יכולים להפקיד מעצמם 50 שקלים לתוכנית החיסכון לכל ילד הממשלתית, וחבל. זה דבר מדהים. חבל לא לנצל את זה. אם אתם רוצים לעשות דבר חכם לטובת הילדים שלכם, זה זה.

שארו בנפשכם. הילדים הקטנים שלכם ביום מן הימים ירצו לרכוש לעצמם דירה. הם ישבו יחד עם בני משפחתם, וינסו לגייס עוד הון עצמי כדי להקטין את סכום המשכנתא שלו. ואתם, כמו הורים מסורים תנסו לעזור להם. עד שתזכרו שמחכה להם חיסכון לכל ילד שעומד להם זמין ומחכה להם, ממתין שמישהו ימשוך אותו. כידוע, כל כסף שלו מושכים הנמצא בתוכנית חיסכון, ממשיך לצבור רווחים כל הזמן. לכן אם הם כבר בני שלושים ושלוש והכסף עדיין לא נמשך על ידם יכול מאוד להיות שכל אחד מבני הזוג יוציא 20,000 ש"ח ואף יותר מכך.

חיסכון לכל ילד - איפה הכסף נשמר?

יש לכם בחירה לגבי מקום ההפקדה. אם אתם רוצים להפקיד את הכסף הזה בקופת גמל, בשמחה. אם אתם רוצים להשקיע אותו במכשיר פיננסי אחר, אדרבה. חשוב שתדעו כי השקעת הכסף בקופת גמל עשויה להניב אחוזי תשואה גבוהים יותר. אך כמובן שגם בתוך קופת גמל יש לכם אפשרות לבחור בין המסלולים. הבחירה היא בידכם. ככל שהסיכון יהיה גבוה יותר, כך יש סיכוי להרוויח כסף רב יותר בעת משיכת החיסכון לכל ילד.

קופות הגמל הכריזו על הצלחה באחוזי התשואה של העמיתים שלהם. ממוצע אחוזי התשואה של העמיתים בקופות גמל המנהלים שם חיסכון לכל ילד, עלה ל- 6.7%. למרות שהייתה ירידה של 2% לפני כמחצית השנה. קופות הגמל המנהלות תיקי חיסכון לכל ילד מדווחות על ניהול של 5 מיליארד שקלים. לעומת 3 מיליארד שהיו לפני ארבע שנים.

קופת גמל היא כלי השקעה מדהים למי שמחפש להשקיע מחוץ לתחום הנדל'ן. אם אתם עובדי הוראה אתם בכל מקרה מושקעים בקופת גמל. קרן השתלמות זה חלק מהתנאים הבסיסיים שמקבלים עובדי הוראה.

לסיכום,

הכרנו את תוכנית חיסכון לכל ילד, ולמי שידע אז הבין יותר טוב את המשמעות של תוכנית זו. אתם מוזמנים לשלוח את ילדיכם שעברו את גיל 21, למשוך את הכסף. כמובן שעדיף למשוך כמה שיותר רחוק, כך הכסף יצבור לעצמו עוד רווחים ואחוזי תשואה.

רוצים לדעת יותר על תחום ההשקעות? מרגישים מסוחררים בתוך עולם ההשקעות?
אנו במדריך למשקיע המתחיל נשמח לתת לכם את השירות הטוב ביותר לו זקוקים משקיעים מתחילים. אצלינו תראו כי אפשר להשקיע בלי לתבוע בתוך ים של דפים, רעיונות, ולחצים בנקאיים.

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם