מה עדיף - פוליסת חיסכון או קופת גמל להשקעה?

כל אחד מאיתנו שחוסך כסף רוצה לדעת שיש לכסף שלו אפשרות לגדול. כל עוד הכסף שלכם ישכב בחשבון העו"ש שלכם, לא יקרה לו כלום. בדיוק לכך נועדו פוליסות החיסכון השונות וקופות הגמל. אבל איך תדעו במה מהם לבחור? היכן תקבלו אחוזי תשואה גבוהים יותר על הכסף שאתם מפקידים? בדיוק בשביל זה המומחים של המגזין למשקיע המתחיל נמצאים כאן אתכם. 

 

בפוסט הזה נספר לכם על ההבדלים הקיימים, ואתם תחליטו מה אתם מעדיפים על מה. 

מהי תקרת ההפקדות? 

בקופת גמל אין אפשרות להפקיד יותר מ- 70,000 שקלים בשנה קלנדרית. ואילו בפוליסת חיסכון אתם יכולים להפקיד כמה כסף שמתחשק לכם ללא כל הגבלה. אגב, שנה קלנדרית אינה דווקא תקופת זמן של 12 חודשים ולכן, אם אתם זוג עם ילד ויכול להיות שבשנה קלנדרית שלכם תוכלו להגיע לסכום של 200,000 שקלים בשנה. 

אילו הטבות מס קיימות על קופת חיסכון? 

אין הטבות מס במכשירים אלו כלל. בעוד שבקרן פנסיה לדוגמא יש הטבות מס בגלל שהכסף הוא למטרת פנסיה ולא למטרת רווחים, במכשירים פיננסים אלה, אין הטבות מס כלל. אבל קופת גמל שנועדה בעצם לעודד אנשים להגדיל את החיסכון שלהם לגיל הפרישה כן תתן לכם אפשרות להפחית את המס אם תמשכו את הכסף מעל גיל שישים. 

אפשר לשנות מסלול באמצע תקופת החיסכון? 

בנקודה זו אין הבדלים בין פוליסת חיסכון לבין קופת גמל. בשני המכשירים תוכלו לבקש אחרי שנים שאתם במסלול אחד להוזיז את ההשקעה שלכם למסלול סולידי יותר או בעל סיכון גבוה יותר. חוץ מלמהמתין בתור ולבקש מהפקיד שיעשה לכם את השירות הזה לא תצטרכו לעשות כלום. אפילו לא לשלם מס על הרווחים שהיו לכם עד כה. את המס תצטרכו לשלם כאשר תמשכו את הכסף בפועל. 

בטח אתם חושבים לעצמכם: מה זה משנה מתי אצטרך לשלם את המס? הרי בכל מקרה אצטרך להוציא אותו מכיסי הפרטי. זה נכון, אבל ככל שעכשיו יש יותר כסף בקופה ולא נזקקתם להוציא ממנה ולהפריש למדינה, יש סיכוי שהכסף שלכם יגדל יותר ובפועל יצא לכם הרבה יותר כסף מהקופה שלכם במצב הנתון. 

אם שיניתם מסלול והכסף שלכם נשאר כמו שהוא היה, זה אומר שלא רק 100 אלף שקלים ממשיכים לצבור רווחים, אלא 130 אלף שקלים. זה משמעותי ביותר. 

מה בקשר לנזילות של המסלולים? 

שני המסלולים הם נזילים באותה מידה. בכל יום שתרצו אתם יכולים להגיש בקשה למשוך את הכסף ולקבלו לחשבונכם בתוך מספר ימים. חשוב שתדעו כי בפוליסת חיסכון ובקופת גמל, אין שקיפות ולא תוכלו לראות מה המצב של הכסף שלכם המופקד בפנים. 

רוצים למנף את הכסף שלכם? אתם יכולים

אתם יכולים לקחת הלוואה על חשבון הכסף שיש לכם בקרן, כך גם מצד אחד תקבלו הלוואה בתנאים נוחים בגלל שאתם עמיתים בקרן, וגם מצד שני לא פגעתם בכסף שנמצא בפנים, ובינתיים למרות שהכסף נמצא אצלכם בפועל, הוא ממשיך לצבור לעצמו רווחים. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של המדריך למשקיע המתחיל.

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם