מה זה מדד שארפ

מדד שארפ הוא מדד המשמש למדידת רווחיות תיקי השקעות של עמיתים בקופות גמל וכן בכל סוגי ההשקעות הקיימות. כדי להבין יותר טוב מהו בעצם מדד שארפ צריך להבין שלכל תיק השקעה יש מדדים שונים. על ידי בדיקת מדד שארפ אתם יכולים להבין לגבי כל השקעה האם היא השקעה מוצלחת ולהכיר את המספרים של כל אחד ואחד מההשקעות. 

איך מדד שארפ עוזר למשקיעים להבין את הכיוון?

אם אתם לא נמצאים בתוך עולם ההשקעות אתם לא מספיק מבינים עד כמה המדדים עלולים להשפיע לרעה ולטובה על המשקיעים. משקיע מגיע ומחשב על פי נתונים של שנים קודמות. לפי החישוב שלו הוא רואה שאם הוא ישקיע כך וכך כסף הוא אמור לראות תוך כך וכך שנים רווח מסוים. אבל פתאום היו תנודות במשק ומדד שארפ בכלל מראה נתונים אחרים וכל מה שחישב לא תואם את המציאות. 

קחו דוגמא של תנודה: חברת השקעה שיש לה נכסי נדל"ן בלונדון, נתנה לבן אדם להשקיע ולהרוויח כסף תוך הגדלת ההון העצמי הקיים ברשותו על ידי השקעתו בחברה. אבל אחרי מספר שנים שההשקעה אכן הצליחה, לפתע בגלל תנודות במשק, צנח המטבע האנגלי כך שבעצם אחרי כל ההשקעה, הוא נשאר עם אותו סכום כסף ביד. 

מדד שארפ מודד הרבה מעבר לרווחים

מדד שארפ אינו מודד רק את הרווחים נטו שיש למשקיעים מההשקעה שלהם אלא את המכלול המלא. על ידי שימוש במדד אתם יכולים להבין את רמת הסיכון שנלקחה על כל אחת ואחת מן ההשקעות ואת רמת הסיכון בפריסה על פי פריסתה למספר המשקיעים הסטטיסטי. 

מה מראה מדד שארפ?

מדד שארפ מדרג על פי דירוג לגובה את רמת ההצלחה של ההשקעה. כלומר, אם שתי השקעות זהות לא הניבו את אותה תוצאה, ההשקעה המוצלחת יותר תקבל דירוג גבוה יותר במדד שארפ. מדד נמוך, הוא סימן רע שיגרום למשקיעים לסגת. בדרך כלל זה יראה על השקעה לא יציבה. 

דבר נוסף שהמדד יראה זה את הדרך עד לתוצאות. כלומר, אם שתי השקעות הגיעו לאותם אחוזי תשואה, אבל השקעה אחת בדרך קלה ביותר והשקעה שניה על ידי שהמשקיעים שלה הקיזו דם עליה, זה ישתקף במדד שארפ. 

יש באגים במדד

כאשר מדד שארפ מודד עסקאות ממוצעות, הוא בסדר. אבל בגלל הנוסחה המתמטית המסובכת על פיה מחשב מדד שארפ את ההשקעות שמולו, הוא עלול לעשות טעויות מהותיות כאשר מדובר במדד נמוך או גבוה באופן חריג.ככה זה המצב. לכן, אם אתם רואים תוצאה של מדד שלילי במיוחד או חיובי במיוחד, חשוב שתבדקו את ההשקעה הזו בצורה שונה חוץ ממדד שארפ. אנו מאמינים שעם הזמן גם את המדדים הקיצוניים יוכל המדד למדוד בקלות מירבית. 

בואו לעשות איתנו את הדרך בעולם ההשקעות

המומחים של המגזין למשקיע המתחיל יודעים הכל על עולם ההשקעות. אם אתם רוצים לחלוק איתנו את ההצלחות שלכם, אתם רק צריכים לשתף אותנו בדרך בנתונים שלכם ובהון שיש לכם כדי להשקיע. את כל השאר אנו נעשה בשבילכם וכל מה שנותר לכם זה ליהנות מההצלחות. ממש כמו שאומרים לסבא וסבתא מבוגרים שכל מה שהם צריכים היום זה רק להנות מהנחת.

אני רוצה להכיר את המומחים של המגזין למשקיע המתחיל. 

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם