לקיחת משכנתא? עסקת חיים! מה חשוב לדעת על משכנתא?

הנושא של לקיחת משכנתא הפך היום לנגיש ביותר, עד כדי כך שאם בעבר הציון לשבח היה: פשששש הוא הצליח לרכוש בית. היום הציון הוא, וואו הוא הצליח לקחת משכנתא. ניתן אולי להגדיר זאת מדויק יותר המשכנתא הפכה להיות מאמצעי למטרה. 

כל מה שזוגות עושים זה גיוס הון עצמי כדי להצליח לקבל משכנתא וגם אם כבר גייסו הון עצמי גבוה מאוד הם לא יקחו בגלל זה משכנתא קטנה אלא, רק יעלו את רף המחיר לדירה שהם מחפשים. 

מה עושים כדי שהמשכנתא תהיה לעזרינו ולא נגדנו?

קודם כל, חשוב שתבינו מהי משכנתא, מיהו הבנק ולקראת מה אתם הולכים כי ידיעת הבעיה חצי פתרון.

משכנתא

זו העסקה הכלכלית החשובה והגדולה ביותר בחיי רוב אזרחי ישראל. אז קודם כל תנו כבוד.

הלאה. דבר נוסף שכדאי שתביאו אותו דחוף לתודעתכם. 

הבנק

יאהב אתכם מאוד אם תהיו לקוחות תמימים ותתנו לו לנהל לכם את תיק המשכנתא שלכם. 

אם עד היום חשבתם שהבנק הוא עוד גוף מדיני, שכל מטרתו לעזור לחיי האזרח, אז תדעו שלא! הבנק הינו כמו כל סופר או רשת מכירות ומטרתו האחת והבלעדית, זה לעשות כסף. 

מהי דרכו של הבנק לעשות כסף? על ידי מתן הלוואות והפרשי הפרמיות. בעצם אם לקחתם הלוואה מהבנק על סך של 1,000,000 ש"ח והסכום הכולל יחד עם הריביות יגיע לסכום של 1,200,000 ש"ח. מה יצא? על כל 1 ש"ח שרכשתם מהבנק שילמתם בפועל 1.20 ש"ח. אם עד היום זילזלתם בעשרים אגורות אז הגיע הזמן שתבינו שכאן כאן מתחילה כל פרשת המשכנתא והריביות…

למה לחישוב הריביות- חשיבות רבה?

אז אחרי שהבנתם מהו הבנק ומהן מטרותיו, נוכל להעמיק עוד יותר. כל הביזנס הטובים שעליהם עומד הבנק ובזכותם הוא ממשיך להתנהל בצורה תקינה בשוטף, זה על ידי סחר המשכנתאות אותו מנהל כל בנק לעצמו ובו משקיע כל בנק משאבים רבים כדי לגרום לאנשים לרצות לבוא אליהם.

כאשר יושבים מול פקיד המשכנתאות בבנק (רק לצורך הדוגמא כמובן, כי בפועל תשבו רק מול יועץ המשכנתאות שלכם…), ומתמקחים על הריביות, תמיד יש את המקום אליו פקיד הבנק לא יוכל להוזיל יותר את הריביות. המרווח אותו שומר הבנק לטובתו, אינו משהו תיאורטי בלבד אלא, הוא נמצא על תוכנה ממוחשבת שרק דרכה ניתן לתת למשכנתא להיכנס למחשבי הבנק, וכאשר הריביות הן זולות יתר על המידה התוכנה לא תאשר את המשכנתא והמחשב יהבהב באדום כ"אות מחאה". זה סתם להעשרה.

לאן מוצמדת הקרן?

אין אפשרות לקחת הלוואה מהבנק בלי הצמדה. ההצמדה היא הגורם הישיר על המשכנתא שלכם ועל רמת האטרקטיביות שהיא תכיל לאחר יציאתה לדרך. ישנן מגבלות עליהן לא ניתן לעבור בסידור ועריכת תמהיל המשכנתא. למשל, לא ניתן להרכיב את כל הקרן על מסלול ריבית הפריים, (המסלול המשתלם ביותר כיום) מאחר וזהו מסלול הנמצא בסיכון, קרי, עלול להתייקר באופן פתאומי. אגב, דבר שלא קרה כבר שנים. הסיבה העיקרית שלא ניתן לקחת את מסלול הפריים בלבד בתמהיל המשכנתא שלכם, היא בגלל האינטרס של הבנקים להרוויח. 

אל תסמכו על הבנקים!

אבל עדיין גם אחרי כל המאמצים של בנק ישראל לעשות סדר, לא ניתן למגר את התופעה הזו של משכנתאות לא רווחיות כלל, או ריביות מופקעות. כי גם אחרי שיש מגבלה, זה עדיין לא מונע מהבנק למדוד את הלקוח ולאפשר לו מסלולים ותנאים פחות אטרקטיביים מלקוח אחר. אך, ניתן לומר כי אחרי שיש רגולציה מקיפה, תמיד יהיה את המינימום שאותו לא ניתן לעבור. בנק שיעבור את קו הגבול של בנק ישראל, יעשה מעשה פלילי ויתן על כך את הדין.

אבל, גם אחרי כל ההסברים הארוכים שכביכול אתם כאזרחים וכלקוחות בנקים, מוגנים. המציאות בפועל רחוקה מלהיות כזו. מי כמו הישראלים יודע שגם אחרי שיש חוקה ארוכה ארוכה ומשמימה, תמיד אפשר למצוא את אותם שטחים אפורים ויש מקום לעשות קומבינות ולעבור על מה שכתוב שחור על גבי לבן, ועם זאת להישאר נקי…

מה היא תשובת המשקל? ואיך אם כן תהיו בטוחים בטיב המשכנתא שלכם?

כל מה שנדרש ממכם על מנת להקפיץ את ה"מוניטין" של המשכנתא שלכם. זה להגיע לפגישה מול יועץ משכנתאות שיודע אילו חוקים ניתן לסחוט לטובתכם ומכיר את תחבולות הבנקים. ולא רק זה אלא, יועץ מומחה יוכל לחקות את הבנקים ולהעתיק את מה שהבנקים עושים רק לטובתכם ולטובת הכיס שלכם. 

הייתם רוצים משהו שיעשה לכם את זה?

הגעתם ליעד!

אנו מתמחים ביצירת משכנתאות מעולות ומעלה עם פרמיה חודשית מצוינת שתהפוך אתכם לידידים של המשכנתא שלכם.

צרו קשר כי מגיע גם לכם משכנתא אטרקטיבית.

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם