כל מה שרציתם לדעת על הביטקוין

אני לא יודע מה אתם כבר יודעים על מטבע הביטקוין. איך הוא התחיל, מה מיוחד במטבע הביטקוין ואיך אפשר לעשות איתו עסקים. כאן אביא לכם הסבר ויחד איתכם, נעשה סדר במידע.

אז מה זה ביטקוין?

הביטקוין הוא מטבע חדש יחסית. את מטבעות השקל, הדולר והאירו, אתם כנראה כבר מכירים. כאן מדובר במשהו שונה, הביטקוין הוא כסף כמו שאר המטבעות, אבל שימו לב, הוא לא כמוהם.

מטבעות הביטקוין הם דיגיטליים. אם פעם השתמשנו בכסף השווה כסף/זהב, היום אנחנו משתמשים בכסף שהערך שלו נקבע על פי נתונים כלכליים רבים. הביטקוין לעצמו. מבחינה זו, הביטקוין לא שונה מהמטבעות שיש לכם בכיס. גם הכסף שלנו וגם הביטקוין מקבלים את ערכם על פי נתונים כלכליים ולא שיש תמורתם זהב באנשהוא.

אם את ערך השקל בנק ישראל דואג לאזן בצורה קבועה כמו כל רשות בעלת מטבע מקומי. את ערך הביטקוין אף רשות לא אחראית לאזן. על הביטקוין גם אין פיקוח. ישנה רשת אינטרנטית, חכמה מאוד והיא מנהלת את מערך הביטקוין.

איך עובד הביטקוין?

מטבע הביטקוין הוא דיגיטלי וכך הוא גם ניתן לשימוש. אם אתם רוצים לרכוש מטבע כזו, אתם מקבלים סיסמא למטבע שלכם. התוכנה מבוססת על כללים ברורים. אם אתם רוצים להשתמש בביטקוין תצטרכו לחתום על כללי השימוש. ברגע שיש לכם ביטקוין ששייך לכם, אתם יכולים להעביר כסף רב, בצורה קלה ונוחה. הכל בקליק אחד לכל מקום בעולם בלי שתצטרכו לקבל אישור מאף גורם. 

מי שמנפיק את הביטקוינים, ואחראי לתחזוקת התוכנה, מקבל בתמורה ביטקוין. אם גם אתם רוצים ביטקוין משלכם, אתם יכולים לבצע פעולות מורכבות מסוימות במחשב ולקבל תמורה לעבודה שלכם. תהליך כזה מכונה "כריית ביטקוין". שימו לב, לא תמיד משתלם לעשות זאת, לפעמים יהיה כדאי לקנות מטבע מונפקת (לא חייבים לכרות ביטקוין בשביל להשתמש בו).

למה טוב הביטקוין?

בשביל להשתמש במטבע הביטקוין אתם לא צריכים אישור של בנק או גורם כלשהוא. תוכלו להעביר באמצעותו כספים ממקום למקום בלחיצת כפתור קלה ופשוטה. הביטקוין מנוהל בצורה דיגיטלית יעילה ומאובטחת, המערכת חסומה לפריצת האקרים וכדומיהם. לכן, הביטקוין הוא מטבע אמין מבחינה זו.

לא פלא שהרבה אנשים השקיעו ורכשו ביטקוינים רבים. הרי הם יודעים שהמערכת חסומה ומאובטחת. ברגע שהם יצטרכו להעביר כסף ממקום למקום הם יוכלו לעשות זאת בקלות, ללא צורך באישור בנקאי כלשהוא,ללא צורך בחשש של הפרת אמון וכדו'. הם יודעים שלא נצפית כל סכנה למטבעות הביטקוין שלהם. מטבעות חדשים לא יציפו את השוק, ההנפקה של המטבעות נערכת בצורה מסודרת ומתוזמנת כך שהכמות היא מוגבלת. 

יש מי שאוהב את השימוש במטבעות הביטקוין בגלל השימוש הידידותי שלהם. אין צורך במישהו שישלוט על הכסף, הם נהנים מלנהל את כספם בעצמם. אנשים לא מעטים מעדיפים התנהלות כלכלית כזו ולכן הם בוחרים להשקיע בה. הם מאמינים שכמוהם יהיו עוד אנשים רבים שישקיעו בביטקוין ופוטנציאל הביטקוין יעלה עם השנים ויהפוך להיות מטבע בינלאומי.

האם הביטקוין משתלם?

כולם כל כך מתלהבים מהביטקוין, והשאלה היא אם הוא אכן כזה משתלם, רווחת מאוד. אם עד היום לא יצא לכם לפגוש באנשים המטילים ספק באמינות הביטקוין, אני מאמין שאתם עוד תכירו כאלו. הנושא פופולרי מאוד. אך גם עליו יש שאלות. לכל שאלה יש תשובה. הפעם, תלוי את מי אתם שואלים…

האם זו המטבע הדיגיטלית הראשונה?

מטבע הביטקוין הוא לא המטבע הדיגיטלי הראשון, אבל הוא המטבע הדיגיטלי הראשון שנתן מענה לבעיית הכפילויות. עד לביטקוין, אם היה למישהו מטבע דיגיטלית, הוא יכל להצליח לשלם באמצעותה פעמיים (ניצול כפול). מטבע הביטקוין לא מאפשר ניצול כפול ולכן הוא ממשיך לתפוס תאוצה.

מערכת הביטקוין הוקמה בשנת 2008. המציא אותה מישהו בשם "סאטושי". עד היום לא יודעים עם מדובר בשם אמיתי או פייק. נכון להיום, לא ידוע מי עומד מאחורי התוכנה המדהימה הזו. יש הרבה בתי עסק המקבלים תשלום במטבעות ביטקוין (כמו סקוור ופיי פאל). יתרה מזאת, יש מוסדות המעודדים את השימוש במטבע הביטקוין בטענה שהוא עוצר את האינפלציה הקרבה לעולם.

מה צופן לנו הביטקוין?

על פניו, נראה כי מטבע הביטקוין צובר תאוצה וערכו ממשיך לעלות. המערכת לא מפסיקה להתפתח, היא דורשת תחזוק תמידי ולכן היא כנראה עוד תעבור שינויים. מה שבטוח, אם לא הבנתם איך עובדת ההשקעה בביטקוין, ההמלצה היא לא להשקיע. חפשו השקעה אלטרנטיבית אחרת. אפשרויות להשקעה לא חסרות על פני הגלובוס שלנו…

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם