כל המידע על מיחזור משכנתא

רכשתם בית בעבר ואתם משלמים משכנתא? רוצים כסף להשקעה בהשקעה אלטרנטיבית? שינויים הם חלק לגיטימי בחיים של כולנו. הם מתרחשים גם, כמובן, בזירה הכלכלית. ייתכן שכבר גיליתם, או שתגלו בהמשך, כי התשלומים החודשיים כבר לא מתאימים למצבכם העדכני להיום. מי מאיתנו לא ישמח למחזר את תיק המשכנתא הקיימת למסלול  זול אחר ואולי גם להעבירו לבנק אחר שמציע תנאים אטרקטיביים ונוחים יותר.

אתם לא היחידים החשים כי סוג המשכנתא שלקחתם בזמנו, הייתה מתאימה למצבכם הכלכלי הקודם וכבר אינו מתאים למצב העדכני. כדאי שתדעו שאתם יכולים למחזר את המשכנתא שלכם ללא שום בעיה וגם להעביר אותו לניהול בבנק אחר. פעולות אלו מתבצעות במסגרת "מיחזור משכנתא".

מה זה מיחזור משכנתא?

מיחזור משכנתא פירושו, החלפה של תיק משכנתא קיים בתיק משכנתא חדש, בעל תנאים נוחים וטובים יותר מהמשכנתא הישנה. במיחזור משכנתא ניתן לבצע שינויים ב: שיעור הריבית (שתהיה אטרקטיבית יותר), אורך תקופת הלוואה (ארוכה או קצרה יותר), תנאים נוחים יותר ולעיתים גם החלפת הבנק בו מנוהל תיק המשכנתא שלכם.

כמו שהיה חשוב לתכנן את תמהיל המשכנתא היטב בהתאם לתנאים האישיים, כך גם מיחזור המשכנתא דורש תכנון מחדש והתאמה למצב הכלכלי החדש. מיחזור משכנתא לעיתים עשוי לחסוך כסף רב. יש פעמים בהם מיחזור יהיה דווקא יקר יותר, אך בעל גובה החזרים נמוך יותר המקל על בעל המשכנתא. כך או כך, את תהליך מיחזור המשכנתא יש לחשב ולתכנן היטב באופן שישפיע על הצד הטוב ביותר של איכות החיים שלכם בטווח הארוך או הקצר. 

מחזרו משכנתא בהתאמה אישית

מחזור משכנתאות

בדקו היטב את הפרמטרים העדכניים המשפיעים על אופי המשכנתא ותכננו את המיחזור בהתאם.

 

פרמטרים אישיים: 

  1. יתרת חוב עדכנית.
  2. מסלולי הלוואה קיימים.
  3. מה גובה עלות העמלה על פירעון מוקדם במסלולים השונים.
  4. יתרת זמן עדכנית לפירעון ההלוואה
  5. ועוד שאר נתוני המשכנתא.

פרמטרים כלליים:

  1. ריבית פריים עדכנית.
  2. עוגן תשואות עדכני.
  3. מדד המחירים לצרכן עדכני.
  4. מט"ח עדכני של דולר ויורו מול השקל.

יש לזכור שההחזר החודשי לא יעלה על שליש מההכנסה החודשית הפנויה. בנוסף, קחו בחשבון, אם אתם בוחרים בהלוואה צמודה למדד, היא עשויה להגדיל לכם את ההחזרים החודשיים בעתיד ועליכם להיערך לכך מראש, בעת מיחזור המשכנתא שלכם.

קיימת גם אפשרות של תוספת משכנתא, שהיא הגדלת סכום המשכנתא הקיים. אך חשוב שתדעו שמומלץ ומשתלם יותר לקצר ככל האפשר את תקופת הפירעון ולהקטין את אחוז ההחזר הכללי.

האם יש כאן מקום לייעוץ משכנתאות?

וודאי. כמו שחייבים יועץ משכנתא בעת לקיחת משכנתא, כך הוא גם הכרחי בעת מיחזור משכנתא. הרי מיחזור משכנתא דורש תכנון משכנתא מחדש, בהתאם למצב הכלכלי. יועץ משכנתאות מומחה יעזור לכם לנתח את מצבכם הכלכלי ביחס למשכנתא ולתנאי שוק המשכנתאות. יועץ משכנתאות יבנה יחד איתכם תוכנית משכנתא אידיאלית חדשה. 

יועץ משכנתאות עם כח הידע והניסיון שבידו, ילווה אתכם בתהליך המיחזור ויעזור לכם לבצע אותו על הצד הטוב ביותר, בהתאמה מלאה ליכולת ההחזר החודשי והצרכים האישיים שלכם. בנוסף, הוא יספק לכם ידע עדכני לגבי שינויים קיימים בריביות המשכנתא או בכלל השינויים בתחום. יועץ טוב ידע לכוון אתכם לבנק שיספק את שיעור הריבית הזולה והמשתלמת ביותר עבורכם.

כיום, אתה יכול לבצע מיחזור משכנתא מהבית שלך, על המחשב האישי שלך, בזמן שנוח לך וזאת לאחר שאתה מתייעץ עם האדם הנכון, מקבל את כל הידע הרלוונטי ואתה מוכן לבצע את המחזור באופן עצמאי ובאופן הטוב ביותר. התהליך מתבצע כולו און ליין על ידי בחירת "משכנתא דיגיטלית" עד לקבלת אישור עקרוני. מיחזור משכנתא און ליין משפר את איכות המיחזור ומקל את התהליך שלו  באופן משמעותי.

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם