יש לכם חובות? משלמים ריביות יקרות? קחו משכנתא!

מצב ההכנסות במדינת ישראל נמצא על גרף גבוה, אבל לעומתו מצב האזרחים מבחינת ניהול תזרים מזומנים, כלל אינו תקין. איך זה יכול להיות? אנשים יודעים איך להכניס כסף, אבל לא יודעים איך להשאיר אותו בחשבון הבנק שלהם. זוגות צעירים רבים נמצאים בחובות בגלל שרכשו בית בלי שום פרופורציה ליכולת הכלכלית שלהם, זוגות מבוגרים בגלל טיפולים רפואיים… ובקיצור, לכל אחד יש סיבה למה הוא נקלע לחוב. בפוסט הזה אנחנו רוצים למצוא פתרון לריביות היקרות שאנשים משלמים על החוב שלהם. 

איזו משכנתא אפשר לקחת לכיסוי חוב? 

זה פשוט מאוד. אם יש לכם דירה ואין לכם עליה משכנתא, אתם יכולים להוציא עליה משכנתא. אומנם אתם מעמידים את הבית שלכם בסיכון מסוים, אבל זה עדיף מאשר להמשיך ולשפוך כסף על ריביות. 

גם אם יש לכם משכנתא על הדירה תוכלו לכסות את החובות על ידי משכנתא. איך? אם כבר כיסיתם חלק גדול מהקרן, תוכלו להגדיל את סכום המשכנתא שאתם לוקחים וכך לכסות את החובות. שימו לב, אי אפשר שמשכנתא אחת תימשך על פני יותר משלושים שנה. מה זה אומר לגביכם? זה אומר שלא תוכלו להרחיב את שנות המשכנתא, ואם הגדלתם את ההלוואה, ההחזר החודשי שלכם הולך לעלות באופן משמעותי. אם לא תוכלו לעמוד הזה, הבנק מלכתחילה לא יאשר לכם להגדיל את סכום המשכנתא, כך שאתם לא צריכים להיות בלחץ שאולי ההחזר החודשי יכביד עליכם יתר על המידה. 

מהם התנאים והזכויות שמשרד השיכון קבע?

הרי כדי לכסות חובות, לא חייבים לקחת משכנתא, אפשר לקחת גם הלוואה רגילה שתמורתה לא  חייבים להעמיד בטוחה כל כך חשובה כמו הבית שלנו. 

באמת לקחת הלוואה זה הרבה יותר פשוט, וצריך לעבור הרבה פחות בירוקרטיות מבעת לקיחת משכנתא, גם אם היא לא לצורכי דיור. 

לפניכם רשימת המעלות של לקיחת משכנתא:

  • החזר חודשי נמוך – כאשר לוקחים הלוואה רגילה, צריכים להחזיר אותה תוך כמה שנים. לא כל אחד מסוגל לעמוד בהחזר חודשי גבוה. אבל כאשר לוקחים משכנתא, את אותו סכום ניתן לפרוס גם על פני עשרים ושלושים שנה. זה נוח יותר וגם הגיוני לאנשים שאינם משופעים כלכלית. 
  • כמות ההלוואה – במשכנתא תוכלו לכסות גם את החובות הגדולים ביותר. לעומת הלוואה רגילה, איתה יש גבול מאוד נמוך לכמות ההלוואה אותה אתם יכולים לקחת. 
  • ריביות זולות – משכנתא זו הלוואה זולה יותר. בגלל שכבר יש לכם חובות, הלוואה רגילה עלולה להיות עבורכם מאוד לא אטרקטיבית. לעומת משכנתא בנקאית, שכמה שהיא תהיה יקרה, הריביות שלה אף פעם לא יהיו דומות לאלו של שוק האפור.

הקליקו כאן לתזמון פגישה עם המומחים של חברת המפתח המדריך למשקיע המתחיל. 

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם