הטיפים להשקעה נכונה

ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם להחליט האם אתם משקיעים בצורה נכונה:

פיזור סיכונים

הקפידו לפזר את סיכוני תיק ההשקעות שלכם. אל תשקיעו את מרבית כספי ההשקעה שלכם במוצר אחד. הטיפ שלנו הוא לא להשקיע מעל 20% במוצר אחד (כמו מנייה, איגרת חוב). במקום להשקיע במנייה אחת יקרה העדיפו לקנות באותו סכום 7 ואפילו 10 מניות. תוכלו לפזר סיכונים בצורה קלה יותר אם תשקיעו בקרנות נאמנות המשקיעות במניות והן יודעות לפזר היטב את הסיכונים שלהם.

מניות זה לא הכל

אם קניתם מניות ואתם רואים שערך המניות הולך לרדת או שהוא כבר ירד, אל תתעקשו. אם המוצר לא מתאים לדרישות שלכם, תמכרו אותו. נכון, זה כואב, מדובר בהפסד, אבל אל תשכחו את המטרה שלכם. אתם לא מחפשים עכשיו לתחזק בכל מחיר את המניות שקניתם. יהיה לכם רווחי יותר למכור את המניה ולהשקיע במשהו אחר.

בבורסה בכל יום יש הזדמנויות חדשות

נכון, פעם המנייה שלכם הייתה רווחית מאוד, אך הערך שלה ירד עם הזמן. וכאן חשוב לעצור ולבדוק, האם גם היום המנייה היא רווחית? אולי עדיף למכור אותה ולקנות אחרת? אין מה לחכות שערך המניה יעלה בחזרה, צריך לבדוק אם נכון להיום, יהיה נכון למכור את המנייה או לא (אולי במצב העכשווי יש מניות באותו מחיר בעלות פוטנציאל לרווח גדול יותר?).

אל תשנו את תיק ההשקעות לעיתים תכופות

אל תשנו את תיק ההשקעות לעיתים תכופות, השקיעו לתקופה ארוכה ככל הניתן. משינויים יומיים במניות לא מרוויחים הרבה. הרווח העיקרי הוא מביצוע כמה שפחות פעולות בתיק ההשקעות, תוך שימת לב לבחירת השקעה לטווח ארוך.

השקיעו בלי לחץ

אין מה למהר, לחץ לא יוסיף לכם. כאשר אתם בוחרים להשקיע אתם לא רוצים להמר על הכסף שלכם. השקיעו ביישוב הדעת, בלי לחץ.

היו זהירים עם השקעות מט"ח

לפני שיש לכם ניסיון של כמה שנות השקעה בשוק ההון. אנחנו לא ממליצים לכם להתקרב למסחר במטבעות חוץ ובאופציות. במסחר זה מי שעושה רווח הוא מקצוען. מי שאין לו שנות ניסיון בהשקעות רגילות חבל שיפסיד את כספו במסחר זה. שימו לב, מרבית המשקיעים בתחום האופציות והמסחר מפסידים ולא מרוויחים. הבודדים שמרוויחים הם בעלי ניסיון עשיר בתחום.

הבטיחו לכם תשואה גבוהה? אל תאמינו, בדקו!

בתחום ההשקעות יש אנשים רבים לא מקצועיים שהשקעה במה שהם מציעים זה כמו לזרוק כסף לפח. בשוק ההון יש הונאות רבות, צריך לדעת להישמר מהן. יש הונאות שנראות בסדר גמור ממבט שטחי. הן מבטיחות לכם תשואה גבוהה, זה לא סתם, תשואה גבוהה מציעה חברה שמצבה הפיננסי רעוע. אף אחד לא יציע לכם תשואות גבוהות, סתם ככה, כי הוא רוצה שתרוויחו הרבה.

אל תאמינו לכל שמועה

הרבה פעמים רצות שמועות על מניות. אוקיי, שמעתם על מנייה, אתם יכולים לבדוק מה היא מציעה. אך זהירות, שימו לב, הרבה מפיצי השמועות הם משקיעים המחזיקים במניות. הם רוצים שכולם יראו שהם מחזיקים במנייה שווה או שהם רוצים להעלות את ערך המניות שלהם. כך או כך, חובה להיזהר משמעות. אם מעניינת אתכם ההשקה כדאי שתבדקו לעומק מה הרווחים המתקבלים, מה הסיכונים וכו'. מהשקעות כושלות במניות אפשר להפסיד הרבה כסף.

אל תשקיעו על בסיס ניתוח כלכלי של החברה

יש אנשים מועטים המשקיעים על פי ניתוחים כלכליים שהם עושים. הם טוענים שניתוח כזה עוזר להגיע לרווחים בטוחים יותר. אנחנו טוענים שמדובר בבזבוז זמן וכוח. פחות מ 5% מהמשקיעים, בעולם כולו, משקיעים על פי ניתוח כזה. אין טעם שתשקיעו בשביל השקעה בבורסה בישראל. אם אתם כבר מבצעים ניתוחים טכניים העדיפו להתמקד במניות סחירות בחו"ל. שם תוכלו להפיק רווח גדול יותר.

אל תשקיעו אצל מי שהונה אנשים

אל תשקיעו אצל מי שהוליך משקיעים שולל. נוכלים לא מתייאשים, הם חוזרים למאורה שלהם. אל תתנו להם לצוד גם אתכם. כדי לבדוק אם ההשקעה המוצעת היא לא הונאה, אתם מוזמנים לבדוק באתר הבורסה. בדקו אם מופיעים שם שמות בעלי השליטה במניות כפי שהם הציגו לכם את המנייה (אחרי שאתם מוצאים שם אתם יכולים לבדוק מה עברו בהשקעות).

רוכשים מניות יתר? תהיו זהירים!

רוב מניות היתר מלוות בסיכונים גבוהים. ההשקעה גדולה אבל קשה לסחור בה. ברגע ששוק המניות צונח מניות יתר צונחות בכפל כפליים. אם המצב מגיע להיעדר עסקאות מוחלט, אי אפשר למכור את המניות הללו וכך המשקיע נתקע עם מנייה שיכולה להיות בעלת ערך אבל הוא לא יכול למכור אותה…

היזהרו ממתנות חינם!

המנייה המוצעת לכם מפתה אתכם? היא מציעה רווח גבוה בהרבה ביחס להשקעה בה? עיצרו! אף אחד לא בא להגיש לכם בשוק ההון הכל על מגש של כסף. אתם צריכים להיות ערניים. אין מתנות חינם! מה טמון מתחת למחיר הזול? הרבה פעמים אם תמשיכו לעקוב יתברר לכם כבר כעבור כמה ימים מהי הסיבה למחיר המנייה הנמוך.

אל תזלזלו בתחושות הבטן שלכם!

אל תזלזלו בהיגיון שלכם ובתחושות הבטן שלכם. גם אם לקחתם מקצוען כלכלי שינתח לכם את שוק המניות ויבדוק איפה תקבלו את הרווח הכי גבוה, אם ההיגיון שלכם לא מבין את החישוב, בקשו להבין. ההיגיון של המשקיע המתחיל בודק את כל הנתונים ביסודיות הרבה פעמים, עוד יותר ממשקיעים ותיקים.

להשתמש בהיגיון זה פשוט, יש דברים שכדי להבין אותם אין צורך בתיאוריה מורכבת. לדוגמא, ריביות נמוכות במשק גורמות לעלייה במחירי המניות ואג"ח השקליות וכן הפוך, ברגע שהריבית יקרה שוק המניות צונח וזה הזמן לרכוש מניות שקליות, מי שהשקיע בזמנים בהם הריבית הייתה גבוהה לא היה צריך להיות אנליסט, פשוט הגיון בריא. אז הפעילו את ההיגיון הבריא שלכם והשקיעו בחכמה.

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם