חלמתם להשקיע בדירה? מקווים בשבילכם שלא תכננתם לשעבד דירה אחרת לצורך כך

כל המשקיעים המתחילים שעדיין אין לכם הון עצמי באופן נזיל, כי בקרוב עומד להיכנס לתוקף סעיף חדש  בחוקת מדינת ישראל שאומר כי יותר לא ניתן לקבל הלוואה על חשבון שיעבוד נכס אחד כדי לרכוש בעזרתה נכס אחר. 

 

אנו מקווים שאתם לא מוציאים כעת נשיפת אכזבה עמוקה מדי. אבל חשוב שתדעו ותערכו בהתאם. כי אם יש לכם תכנון לעשות את זה ממש בקרוב אתם עוד יכולים להספיק לעשות את זה לפני שזה נכנס לחוק. מתי זה נכנס לחוק אתם שואלים? ב-1/10/2021. 

למה בנק ישראל מגביל את ההלוואות להון עצמי? 

כבר זמן רב שמומחים חושבים מה הם יכולים לעשות כדי להוזיל את מחירי הנדל"ן בשוק הישראלי ההזוי. שמתם לב לכך, שכבר במשך עשור וחצי אנחנו נמצאים בעליית מחירים הזויה? דירות שלפני חמש עשרה שנה נמכרו במחיר של ארבע מאות אלף שקל יכולות לעלות היום מילון שש מאות שקל. 

הגורם העיקרי והישיר לעליית מחירים הוא אי התאמה בין הביקוש להיצע הקיים בפועל. הביקוש כידוע, הינו אדיר, ולעומת זאת, ההיצע קטן באופן בולט. מה עושים בעלי הדירות? מעלים את המחירים ומחכים לבן אדם האחד שיבוא לחוץ כבר לחתום חוזה והופס… כך המחירים עולים ועולים בלי גבול. 

איך מקטינים את הביקוש? אם היינו חיים במדינה דיקטטורית, הממשלה הייתה מחליטה את מחירי הדירות. אבל ברוך ה' אנחנו לא בקוריאה ולכן, אי אפשר להוציא כזה חוק מוזר. מה כן אפשר לעשות? לחפש דרכים אלגנטיות להתאים את ההיצע לביקוש. והנה, נמצאה לה דרך כזו. 

משקיעים נתקלים בקשיים

יש אזרחים רבים במדינה שאין להם שום רצון להפוך לאנשי נדל"ן או משהו כזה, אבל הם כן רוצים לדעת שיש להם עוד דירה או שתיים שמכניסות להם שכירות מדי חודש. ואיך הם מתכננים לעשות את זה? על ידי גיוס הון עצמי ממישכון נכס קיים. איך הם ישלמו את המשכנתא? השכירות תכסה להם את ההוצאות. את ההון העצמי הם מגייסים על ידי שיעבוד הדירה שלהם, עליה אין להם משכנתא. ואת הכסף הם מביאים לבנק כדי להוכיח שיש להם הון עצמי וכך מאשר להם הבנק משכנתא. 

ביום שלא יהיה ניתן לעשות את זה. אנשים רבים יתקעו ללא פתרון לגיוס הון עצמי. מומחים טוענים שבמצב כזה יהיו הרבה פחות עסקאות בפועל. ואז מה יקרה? דירות יעמדו יותר זמן למכירה ולבעלי הדירות לא תהיה ברירה אלא להוריד את מחירי הדירות כדי לקרוא לקונים לראות את הדירה שלהם.

זה פוגע הישר במשקיעים המתחילים

המשקיעים המתחילים שרוצים להתחיל להשקיע עלולים להגיע למצב בו אין להם דרך להתחיל את התנופה הראשונית כדי להגיע למצב של משקיע שיש לו אפשרות לגלגל כספים. 

לא רק המשקיעים נפגעו מהחוק החדש

אם חשבתם שהחוק נוגע רק לשיעבוד הדירה, אתם מוזמנים לשמוע על עוד מהנספחים לחוק. מהיום בו ייכנס החוק לתוקף, משפרי דיור שלוקחים הלוואה להון עצמי יקבלו אותה בתנאים גרועים. 

ונתחיל מההתחלה. משפרי דיור הכוונה לאנשים שקנו דירה נוספת אבל הם לא קנו אותה כדי להשקיע בה. אלא כדי למכור את הדירה הקודמת שלהם. מה עשו אנשים שרצו לשפר את הדיור שלהם אבל היו במצב מסובך? אם הם ראו דירה שממש מתאימה לכל התנאים והדרישות המשפחתיות שלהם אבל הם עדיין לא מכרו את הדירה שלהם. מה עושים? לוקחים הלוואה תמורת שיעבוד הבית שלהם ואחרי שמוכרים את הדירה, מכסים את החוב על ידי התשלום שהעבירו להם המוכרים. הם שילמו כמובן את הריביות על ההלוואה הזו. 

מחודש ספטמבר הבא עלינו לטובה, יותר לתת למשפרי דיור לצורך השלמת הון עצמי לדירה הבאה שלהם אך ורק הלוואת בלון. הלוואת בלון זו הלוואה שלוקחים אותה רק כשיודעים כי בקרוב עומד להתפנות סכום כסף הגון ומחזירים את ההלוואה + הריביות ביום אחד במנה אחת גדולה. אנחנו מזכירים לכם שלא מדובר במשחק ילדים ולכן ככל שהלוואה היא פחות שגרתית ויותר נותנת אפשרויות למי שצריך אותה, היא גם תהיה יותר יקרה. 

בשורה תחתונה, מה הולך להיות? משפרי דיור יהיו חייבים לשלם המון ריביות על הלוואת בלון למרות שמבחינתם הם היו שמחים לקחת כל הלוואה אחרת העיקר שתהיה להם אפשרות גמישה ולא תעלה להם מדי הרבה כסף. 

הכירו את המומחים של המדריך למשקיע המתחיל

אתם צריכים לדעת כי מכל מצב כלכלי מוזר, קשה ולא הגיוני, יש מומחים שיכולים למצוא פתרונות מדהימים. המומחים שלנו יכנסו לנעליים שלכם, יבינו מה התוכניות שלכם ויעשו הכל כדי להביא אתכם עם הנתונים שלכם הכי קדימה שאפשר. 

אני רוצה להיפגש עם המומחים של המדריך למשקיע המתחיל.

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם