האם נכסים דיגיטליים מניבים רווח?

אנחנו שומעים הרבה על השקעות בתחום הדיגיטל. אולי אפילו הציעו לכם אישית, להשקיע בנכסים דיגיטליים. האם זה שווה? מה זה בכלל נכס דיגיטלי? נכון, את מודעות הפרסום על השקעות בנכסים דיגיטליים כנראה כבר ראיתם. אבל הפרסום נשמע מידי טוב, הוא מבטיח רווח ללא עבודה, הכנסה לאורך תקופה מבלי להשקיע בכלל. האם כל זה נכון?

אז נתחיל מההתחלה.

מה זה בכלל נכס דיגיטלי?

נכס דיגיטלי הוא כל מה שאתם רואים באינטרנט וברשת. כל אתר הוא נכס דיגיטלי. גם ערוצי יוטיוב, קבוצות פייסבוק ואינסטגרם, נכללים ברשימת הנכסים הדיגיטליים (וזה עוד לא הכל). כל אתר יש לו בעלים שמרוויחים מכל פעילות האתר שלהם. אתרי מכירות יכולים להביא הכנסה טובה.

קיים מיתוס הטוען שהכנסה בנכסים דיגיטליים מגיעה ללא השקעה ותחזוקה שוטפת של הנכס. זה לא נכון. כדי שהנכס יהיה רווחי צריך לעדכן אותו, לתחזק אותו. כך שכן נדרשת השקעה כדי שהנכס הדיגטלי יצליח.

מה צריך לעשות כדי לראות הכנסות מהנכס הדיגיטלי?

אם חשבתם שהשקעה בנכס דיגיטלי דומה להשקעה בדירה, טעיתם. כאן, אין לכם הכנסות משכירות וכדו'. כאן, ההכנסות הן מקהל היעד שמגיע אל הנכס הדיגיטלי שלכם.

נניח והקמתם אתר, העובדה שהתוכן של האתר מושך ומעניין, לא עונה על הדרישות. לא זה מה שיביא לכם הכנסה. האתר שלכם לא הופך לנכס מניב רווח רק מקהל. נכון, הקהל הוא אמצעי להביא לכם הכנסות.

ככל שיהיה לכם יותר קהל, אתם תוכלו להגיע לרווח גדול יותר, מהנכס שלכם. בנכסים דיגיטליים של מכירות ועסקים שונים, הקהל הוא זה שמגיע בכוחות עצמו אל האתר. אך אם מדובר באתר מידע, איך תביאו את הקהל לאתר שלכם? הדבר הראשון שבודקים הוא, מי האתר המוביל בתחום בו אתם מתמקדים. בודקים מה עשו האתרים המובילים שהביאו אליהם קהל גדול, כך לומדים.

איך מביאים קהל לנכסים דיגיטליים?

לפניכם שתי אופציות להגיע אל הקהל:

בניית אתר אורגני:

בבניית אתר כזה נחקור מהם מילות המפתח שאנשים מחפשים בגוגל בתחומים הקשורים לתחום של הנכס הדיגיטלי שלנו. ככל שהמילים שהכנסנו אל האתר הן יותר מבוקשות על ידי הציבור, הסיכוי שקהל גדול יגיע לנכס שלנו יהיה גדול יותר. שיטת הבנייה האורגנית מתמקדת בתוכן מעניין ומבוקש. היא לא מחפשת קידום בתשלום. היא מחפשת מענה לצרכי האנשים בשטח.

בניית אתר ממומן:

כדי לעניין קהל באתר, משקיעים בפרסום האתר. מודעה תצוץ כל פעם כשמישהו יחפש את תחום הנכס שלכם בגוגל (וזאת רק אחת מהדרכים לפרסם אתרים).

אם אתם חושבים על קמפיין ממומן, קחו בחשבון, הפרסום עולה כסף. לכן, קמפיין כזה יהיה לתקופה קצרה מאוד. ההמלצה שלנו היא לא להסתפק בקמפיין ממומן. הוא קצר מדי. השיטה האורגנית לעומת זאת היא לתקופה ארוכה יותר. נכון, היא דורשת היערכות מוקדמת, אך היא אמינה יותר לטווח ארוך.

איך עושים כסף מנכס דיגיטלי?

יש לכם כבר נכס דיגיטלי עם הרבה קהל ואתם רוצים לדעת איך תוכלו להפוך אותו להכנסה? לפניכם מספר דרכים:

  • פרסום מודעה – השיטה הרווחת להכניס רווחים מנכסים דיגיטליים היא פרסום מודעות. גוגל כבר שותלת את המודעות במקומכם. ככל שיש יותר כניסות למודעות פרסום, בעלי האתר מרוויחים יותר כסף (כמובן שלא מהכניסה הראשונה למודעה, הרווח מתחיל רק ממספר כניסות מסוים).
    כמובן שאתם יכולים לשלב באתר שלכם קטעים ממונים או פרסומים לבעלי עסקים וכך תוכלו להרוויח עוד. גם מי שיש לו חשבון אינסטגרם בעל עוקבים רבים, יכול להעלות תמונה שלו ולקבל על כך כסף. ביוטיוב גם תפגשו פרסומים שונים, ככל שיותר ויותר אנשים נחשפים אליהם, הרווח האפשרי גדל (ברגע שסך הצפיות מגיעות לסך מסוים הכסף מתחיל להצטבר). כמובן, לא שכחנו את שיתופי הפעולה הנפוצים, עסק משלם לבעל נכס דיגיטלי מבוקש תמורת פרסום שלו וכדו'.
  • מכירות דרך הנכס הדיגיטלי – במקום להכניס פרסומים שונים, בעלי נכסים דיגיטליים רבים מעדיפים למכור באתר שלהם. באתרים תוכלו לשווק מוצרים רבים ומגוונים ממוצרי בית ועד הכשרות מקצועיות ועוד.
  • שימוש בנכס הדיגיטלי כדי לקבל לקוחות – על כל פנייה שהגיעה דרך האתר בעל המודעה משלם לבעל הנכס הדיגיטלי סכום מסוים. לפעמים התשלום יהיה על כל פנייה ולפעמים רק אם הפנייה הביאה למכירה (ואם אתם בספק איך אפשר לדעת דרך מאיפה הגיע הלקוח, אל תדאגו גם כאן חשבו על פתרון מראש ובנו מערכות לזיהוי לקוחות).
  • השכרת או מכירת נכס דיגיטלי – אם אתם רוצים הכנסה ללא צורך בהשקעה תמידית אתם יכולים להשכיר את הנכס הדיגיטלי שלכם או אפילו למכור אותו ולהרוויח עליו. חשוב לזכור שכדי למכור ולהשכיר צריך לדעת איך לחשב את עלות הנכס הדיגיטלי (זה כבר נושא למאמר בפני עצמו, בהזדמנות:).

איך הנכס הדיגיטלי הופך לנכס מניב רווחים?

נכס דיגיטלי יניב רווח אם הוא נבנה בצורה חכמה. קישור שני נכסים דיגיטליים יכול להביא לרווח גדול יותר, אם שניהם מתמקדים בתחום דומה ומשווקים את שני המוצרים השונים.

אני רוצה לבנות נכס דיגיטלי, מהו הנכס הדיגיטלי המשתלם ביותר?

נכסים דיגיטליים רבים קיימים, ביוטיוב, באינסטגרם, בפייסבוק ובגוגל. הנכס המשתלם ביותר לרכישה הוא נכס שרק אתם הבעלים היחידים שלו. הוא לא כפוף לתקנון של איזשהו אתר מוביל או רשת חברתית שיכולים להיסגר ואז יסגר הנכס הדיגיטלי שלכם – שלה גם הוא, באופן אוטומטי.

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם