האם כדאי להשקיע בקרקעות ?

אחת הדרכים היותר מקובלות היום להגדלת הון קיים זה על ידי השקעות. אנשים אוהבים לחסוך ולהשקיע. ואם אתם שואלים אילו תחומי השקעות קיימים, אז ככה, אנשים משקיעים בקרנות כמו קרן השתלמות ועוד, אנשים רוכשים דירות ומחלקים, וכן הלאה. משום מה, דווקא ההשקעה עם הכי הרבה כסף אינה מקובלת וידועה בקרב הציבור. בואו להכיר וללמוד את השטח של השקעות בקרקעות במדינת ישראל.

האם אנשים שכבר השקיעו בעבר בקרקע צברו אחוזי תשואה גבוהים? 

יש לנו תשובה אחת וברורה בשבילכם, אכן כן. השקעה בקרקע הינה רלוונטית רק למי שיש את הזמן להמתין הרבה זמן עד לתוצאות המבטיחות. כאשר משקיעים בקרקע צריך לקחת בחשבון שאת הרווחים מוצאים אחרי עשור ואף למעלה מכך. אין זה משנה מה טיב האדמה מבחינה חקלאית, אלא איך היא מוגדרת במועצה האזורית. אתם צריכים לרכוש קרקע שנמצאת בתהליך מתקדם של בניה. כך שלא תצטרכו להמתין שנים ארוכות מדי עד לראיית הרווחים. 

חשוב מאוד שתהיה לכם תוכנית מדויקת על הקרקע

 מה כל כך חשוב בזה? זה ממש כמו ההבדל בין הרוכשים דירה על הנייר לבין הרוכשים דירה קיימת. ככל שהדירה תהיה יותר על הנייר ולא יהיה אפילו לא גדר סביב השטח בו היא הולכת לקום, כך היא גם תהיה יותר זולה כי יש כאן סיכון אולי התהליך יקח יותר מדי הרבה זמן, אם בכלל. כאשר רוכשים קרקע אתם צריכים לדעת שככל שיש תוכנית יותר מתקדמת, האדמה תעלה יותר יקר, אך ההשקעה שלכם תהיה יותר יציבה. מי לא רוצה השקעה יציבה? 

האם יש מצב בו כן מומלץ לרכוש קרקע שעדיין לא הופשרה? 

אם אתם כן מעדיפים לרכוש את הקרקע היותר זולה, איך אתם יכולים לעשות את זה? אתם צריכים לבדוק את הקרקעות הסמוכות לקרקע הפוטנציאלית. בדיקה כזו יכולה להבהיר לכם את תמונת המצב של הקרקע שלכם ואת הפוטנציאל הגלום בה. בנוסף, עליכם לפנות למומחים לקרקעות כדי שיעזרו לכם להבין את הקרקע ואת הסודות שלה. אתם לא יכולים לסכן כל כך הרבה כסף בלי התייעצות עם מומחים קודם לכן. 

שימו את הדגש על אזור ההשקעה

אם מציעים לכם שתי קרקעות, האחת, בעיר כמו רחובות, פתח תקווה או רעננה והשניה בעיר פופולרית פחות. ברור שמחיר הקרקע בעיר הפחות פופולרית תהיה הרבה יותר זולה, אבל גם הסיכוי שלכם לממש את הפוטנציאל שבכלל לא בטוח שקיים אצלה, גם הוא נמוך במיוחד. לעומת קרקע בעיר שכל הזמן מפשירה עוד ועוד קרקעות כדי להגדיל את שטחה גם למגורים וגם למשרדים. 

יש לי כסף, איפה להשקיע אותו בדירה או בקרקע? 

זו שאלה טובה. חשוב שתבינו שגם השקעה בדירה זו השקעה מצוינת אבל השקעה בקרקע תמיד תהיה בעלת רווח גדול יותר. השאלה היא כמה אתם מסוגלים לחכות עד לתוצאות הטובות. בממוצע, מחיר הקרקע תמיד יהיה זול יותר להשקעה ממחיר דירה מוכנה, ואילו הרווחים שמפיקים על קרקע שמניבה את התוצאות, הם הרבה יותר גדולים מרווחים על השקעה בדירות. 

רוצים לדעת עוד? 

אתם מוזמנים להכיר את המומחים של המדריך למשקיע המתחיל. השקעות בתחום כל כך דינמי חייבות להיעשות יחד עם מומחים התחום. אתם מוזמנים להכיר את המומחים שלנו שעושים את הדרך הזו יחד עם משקיעים רבים מדי חודש מספר פעמים. תנו לניסיון ולידע שיש לנו, להגיד את שלו. 

אני רוצה להיפגש עם המומחים של המדריך למשקיע המתחיל. 

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם