אין קשר בין המצולמים לכתבה? זה מה שקורה בביצוע תוכנית מחיר מטרה!

למרות שמשרד השיכון מנסה כל הזמן לשווק את התוכנית שלו ולספר עליה כמה היא מוצלחת וכמה אנשים יוכלו לאפשר לעצמם גם לגור במקומות מבוקשים וגם לשלם על המגורים שלהם בזול. לא זה מה שאנחנו רואים בפועל. מה קורה עם תוכנית מחיר מטרה? איפה הולכים ליישם את הבניה והפרויקטים בפועל? כל התשובות כאן בפוסט.

איפה "מחיר מטרה" ואיפה השר אלקין? 

 תוכנית מחיר מטרה שונה בתכלית מתוכנית מחיר למשתכן. תוכנית מחיר למשתכן מומשה בכל אזורי הארץ, לעומתה תוכנית מחיר מטרה עומדת להיות ממומשת במקומות שונים בארץ אך לא באזורי יוקרה. תוכנית מחיר מטרה עומדת להיות ממומשת בערים בהם המחיר למטר אינו עובר את הסכום של עשרים אלף שקלים. בדגש על ערים. גם אם יש ערים בהם המחיר הוא גבוה יותר למטר, אך המחירים בשכונה מסוימת כן עונים על ההגדרות של תוכנית מחיר מטרה (מבחינת המחיר לכל מטר באזור ספציפי זה), לא תוקם של תוכנית מחיר מטרה, מאחר והקביעה היא על פי ערים. 

לעומת זאת אם יש עיר שעונה על ההגדרה והשטח בו עומד להיות פרויקט של מחיר מטרה, מחירו גבוה יותר מ-20,000 ש"ח למטר, התוכנית תצא אל הפועל ונתון זה לא מפריע לה להתגשם. 

שר השיכון אלקין מכריז מעל כל במה שרק נותנים ולתוך כל מיקרופון שנמצא בידו, כי תוכנית מחיר מטרה עומדת להיות ה"דבר הבא" שיעזור לזוגות צעירים לרכוש דירות בכל אזור שהוא בערי הארץ, מלבד ערי יוקרה. 

מה קורה בפועל עם הדיבורים של שר השיכון? 

שר השיכון הרבה להבטיח עד כה כי כל עתודת קרקע שתופשר לקרקע עבור בניה רוויה, תבנה בשיטה של תוכנית מחיר מטרה. אבל למעשה שום דבר בינתיים לא נראה כעונה להגדרה. 

לאחרונה נפתח מכרז ליזמים בנתניה, בו המדינה מקצה שטח לבניה הסמוך ממש לחוף הים. שטח זה שהיה אמור להיבנות בתוכנית מחיר מטרה, עומד להיבנה כמו כל פרויקט רגיל, ללא כל שינוי והנחה לזוגות שזכאים להנחה. 

שר השיכון טען כי למרות שתוכנית מחיר מטרה תפגע בהכנסות של המדינה מתחום הבינוי והדיור, בכל אופן מדינת ישראל מוכנה להקריב המון כסף כדי שלתושבים שלה יהיה בסופו של דבר דירות לגור בהם.

מה שקרה בסופו של דבר, זוגות צעירים מנתניה, יכולים לגנוז את החלום שלהם לרכוש דירה. המגרש שעד כה שימש כמקום לפינוי אשפת עיריית נתניה, עומד להפוך למגדלי יוקרה עם נוף לים וללא שום הנחה. המכירות של הדירות בפרויקט זה עומדים להכניס למדינה כמעט מאתיים מיליון שקלים יותר, ממה שהיה מכניס למדינה מכירת דירות בפרויקט של מחיר מטרה. 

ומה אומרים על כך במשרד השיכון? 

משרד השיכון הוציא הודעה לציבור, כי השכונה המדוברת בנתניה, לא יכולה להימכר דרך פרויקט מחיר מטרה, מאחר וזו שכונת יוקרה שחייבת להימכר לאנשים עשירים שיגמרו לסגסוג העיר. ומה האבסורד? הם טוענים שבגלל שבשכונה זו המחיר הינו יותר מ-20,000 ש"ח למטר, זאת למרות מה שכפי שכתבנו כאן את מה שהוכרז קודם לכן, זה לא משנה כמה מחיר מטר לשכונה, אלא כמה מחיר מטר לעיר. 

רוצים לקנות דירה עם משכנתא מאוזנת? הכירו את המומחים בתחום המשכנתאות. הקליקו כאן לתזמון הפגישה שתוביל אתכם להצלחה פיננסית.

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם