איך תשכירו דירה ותרוויחו עליה, בלי לשלם מס?

כאשר משקיעים בדירה או בכמה דירות ומרוויחים על שכירות מדירות, חייבים לשלם על כך מס. כמה צריך לשלם? האם יש דרכים לקבל פטור ממס הכנסה? בפוסט הזה נתמקד בנישה של תשלום מס עבור דירה העומדת להשכרה. 

לפני שאתם חושבים פשוט לא לשלם, חשוב שתדעו כי מס הכנסה ממתין ועורב לכם בכל פינה כדי לתפוס את מי שמתחמק מתשלום מס. יש מספר דברים שאתם צריכים לדעת על תשלומי מס על דירות להשקעה ועל אפשרויות לקבלת פטור. 

אילו מסלולי מס קיימים? 

לפני שאתם מעבירים כסף כמו ילדים טובים עבור מס שלא אתם בחרתם כיצד לשלם אותו, כדאי שתדעו שיש לכם אפשרות לבחור בין כמה אופציות של צורת תשלומים. אז הנה שלוש האפשרויות לפניכם. 

  1. מסלול בו אתם פטורים (או באופן חלקי או באופן מלא), מתשלום מס עבור השכרת הדירה. 
  2. הנחה בגובה של 10% מתשלום המס. 
  3. דירוג על פי נקודות שונות בתשלום מס. 

אתם ודאי רוצים לבחור באפשרות הראשונה אבל כפי שברור לכם, אכן לא כולם זכאים לפטור מלא מתשלום עבור מס על השכרת דירה. לכן, מה שנותר לכם זה לבחור בין שני המסלולים הנותרים. 

איך אפשר לזכות בכל אופן להטבת מס כמו באפשרות הראשונה? 

  • דירה המושכרת למטרת מגורים
  • לדירה אין שום קשר לעסק (אם שוכר הדירה הוא עצמאי). 
  • אם שוכר הדירה זכאי להטבות שונות כמו: עולים חדשים, נכים, זכאי דיור שונים, וכו'
  • שוכר הדירה חייב לחתום על מסמך בו הוא מצהיר כי הדירה משמשת אותו אך ורק למטרות מגורים. 

אם יש לכם כמה דירות שאתם משכירים אותן, השכר שלכם נקבע על פי כל מחירי השכירות שלכם יחד. עכשיו נחזור לפטור המלא והפטור החלקי. אחרי שראינו כי יש תנאים מוגדרים מאוד לקבלת פטור, אנחנו רוצים לראות איך מקבלים פטור מלא. 

פטור מלא- על מנת להיות זכאי לקבלת פטור מלא, אסור שמחיר השכירות של הדירה (אחרי כל התנאים האחרים), לא יעבור את תקרת המחיר של 5,070 שקלים. אם אתם לוקחים סכום שכירות גבוה יותר, יכול להיות שכדאי לכם להוריד לשוכרים שלכם את סכום השכירות כדי לקבל את ההנחה במס. על זה נאמר: זה נהנה וזה לא חסר… 

פטור חלקי- אם סכום השכירות שאתם מרוויחים מדירה אינו מכפיל את תקרת השכירות של פטור מלא- כלומר אינו עובר את הסכום של 10,140 שקלים, אתם זכאים לפטור חלקי. איך מחשבים את הפטור החלקי? מורידים מהסכום 5,070- סכום השכירות שאינו חייב במס, ומשלמים מס רק על הסכום שנותר. 

רוצים לדעת עוד? 

אתם מוזמנים לשמוע מה יש למומחים של חברת המפתח- המומחים של המדריך למשקיע המתחיל לשמוע מה יש להם לומר לכם על ההשקעות שלכם, או איך הם יכולים לעזור לכם להגיע למצב בו אתם משקיעים בפועל, ולא רק בדמיון. הקליקו עכשיו לקבלת פרטים.

תודה שיצרת קשר עם המפתח למשקיע המתחיל

ניצור איתך קשר בהקדם